Image Alt

5 trikova za uspješan storytelling

5 trikova za uspješan storytelling

Pričanje priča, odnosno storytelling, već je neko vrijeme jedno od jačih marketinških oružja. Upravo ta tehnika često ima ključnu ulogu u komunikacijskom uspjehu.

Razvijanje vještine za ispričati dobru priču može biti od velike koristi u povezivanju između brenda i njihovih korisnika. Priče brendu udahnu život na jedinstven način. Uspješna priča, između ostalog, znači da može zadržati osobu koja ju čita, a usput joj dati i neki inspirativan i motivacijski touch.

Stvaranje zanimljivog sadržaja korisnicima, koji će se uklopiti u marketinšku strategiju, znači stvoriti, odnosno ispričati povijest svog brenda. S puno emocija. Stoga, evo nekoliko savjeta koji ti mogu pomoći u efektnom storytellingu.

upoznaj brend za koji pišeš

Prvo i osnovno pravilo je pisati priču tonom i glasom brenda za koji pišeš. Ako imaš pripovjedačke talente koje su ti mnogi pohvalili, ostavi ih sa strane. U storytellingu jedino je bitno kako ćeš oživjeti brend pred njegovim korisnicima. Ako, recimo, pišeš za brend čija je publika 35+, sigurno nećeš koristiti sleng kojim se koriste milenijalci. Bez obzira koliko on bio popularan i koliko on bio baš tvoj prirodni tone of voice.

6 čarobnih pitanja

Tko, što, kada, gdje, zašto i kako. Zlatna su to pitanja u novinarstvu zahvaljujući čijim se odgovorima uspješno može graditi svaka priča. Objasni, dakle, u svom sadržaju koji stvaraš tko je glavni akter, što je točno događa u priči, kada se ona događa, zašto sve to pišeš i na kraju kako je došlo do nje.

Moć je u detaljima

Neopisiva je moć detalja. Upravo oni zaokupljaju čitatelja i zbog njih će najčešće i upamtiti priču. Baš poput mađioničara, iskusan storyteller će koristiti detalje kojim će čitateljima pogoditi baš u središte njihove pažnje.

Koristi sva ljudska osjetila i sva ih opisuj u svojim tekstovima. Koristi puno epiteta, usporedbi, metafora i drugih stilskih figura kako bi tvoj tekst zaista bio bogat. Naravno, sve to strogo poštujući prvo pravilo – uvijek piši „u duhu“ klijenta ili brenda za koji radiš.

Neka čitatelj sudjeluje u priči

Razlika između pričanja priče i prepričavanja činjenica je u stilu onoga tko priču priča. U tom slučaju jako su bitne prve rečenice. Nikada nemoj u prvoj rečenici odavati sve odgovore svoje priče, nego dopusti čitateljima da sami dođu do bitnih odgovora.

Međutim, vrlo je važno znati balansirati između davanja hintova i nedavanja svih odgovora odjednom. Začini priču, nagovijesti što se u njoj radi, ali natjeraj čitatelja da aktivno sudjeluje u njoj.

Kraj možeš znati već na početku priče

U savršenom svijetu prije svakog početka pisanja imaš jasno razrađen plan: znaš kako priča teče od A do Ž, znaš sve detalje, kao i to u kojem ćeš dijelu priče koji detalj ubaciti. Međutim, katkad jednostavno ne znaš kako će priča teći, a još manje znaš kakav će biti kraj priče. Saznaš kraj tek kada dođeš do njega. Ako često tako pišeš, bez plana i spontano, onda se svakako i nekoliko puta vraćaj na početak da se uvjeriš da su čitatelji cijelim putem bili navođeni pravim direkcijama.

Bez obzira hoćeš li pisati tako što imaš točan i jasan plan ili ćeš detalje (a tako i kraj) svoje priče otkriti putem, bitno je što prije uhvatiti pažnju čitatelja. Kako? Vrati se na prethodna četiri savjeta.