Image Alt

Istraži temelje community menadžmenta

pvzg cm

Istraži temelje community menadžmenta

Voditi društvene mreže za neki brend nije nimalo lak zadatak. Osim vrijednog iskustva prakse, važno je pratiti trendove, ali i držati do ovih pravila zanata.

Planiraj, ne improviziraj

Želiš li da tvoje objave imaju dobre rezultate, morat ćeš ih dobrano isplanirati. Tu će ti pomoći tablice. Upravo u njima možeš napraviti plan mjesečnih objava. Prilikom osmišljavanja ideja vodi računa o tome tko je tvoja ciljana publika, ali i da objave imaju dozu sezonalnosti. Primjerice, na objavama tijekom zime vrlo vjerojatno nećeš imati ljude u kratkim rukavima, s koktelima u rukama. Isplaniraš li sve kako spada, tvoje objave će imati puno više smisla.

Istraži alate za rad

Istraži što se od besplatnih alata za vođenje društvenih mreža nudi. Daleko najpopularniji za Facebook je Business Manager, dok ćeš na pametnom telefonu koristiti Facebook Pages. Naravno, tu su i third-party opcije. Bitno je da proučiš i napraviš komparativnu analizu alata koji su ti dostupni.

Postavi jasne ciljeve

Želiš povećati engagement ili pak broj fanova? Što god da je tvoj cilj, mora ti biti jasan i dobro postavljen. Također, nemoj zaboraviti da ciljevi moraju biti realni te imati određeni vremenski okvir. Na internetu prouči tehnike kako zadano možeš i ostvariti. Nakon što se odlučiš za pojedine taktike, prilagodi ih svom brendu i testiraj ih. Jednom kad ostvariš zacrtano osjećat ćeš veliki ponos pa će se i sav trud oko istraživanja i planiranja isplatiti.

Upoznaj autorska prava

Ako ti je ideja o produkciju autorskih fotki miljama daleka, fotografije za početak preuzimaj sa stocka. Stvar je autorskih prava koja sigurno ne želiš prekršiti. Kazne mogu biti pozamašne za korištenje fotki na koje nemaš pravo, pa se radije poštedi neugodnosti. Istraži ponudu platformi kao što su Shutterstockpexels i Unsplash i zaboravi preuzimanje tuđih materijala na koje naletiš browsanjem.

Prilagodi se publici

Svaki brend drugačije komunicira sa svojim korisnicima. Sve ovisi s kim komuniciraš. Prouči konkurenciju, provjeri kako je njihova komunikacija strateški postavljena i pokušaj pronaći ton komunikacije koji najbolje odgovara brendu za koji radiš i njegovoj publici. Prije nego što pišeš status ili odgovaraš korisnicima, provjeri držiš li se zacrtanog. Ključ pronalaska tona komunikacije je i dosljednost.

Pomozi svakom korisniku

Neki će ti ljudi biti simpatičniji od drugih, no svima pokušaj pomoći. Svaka tvoja riječ i rečenica direktno predstavljaju brend iza kojeg stojiš pa nastoj da komunikacija bude ljudska i topla. Čak i kada je komunikacija pomalo neugodna, korisnicima pokaži da ti je stalo do njih i da im želiš pomoći.