Image Alt

Kako znati imaš li dobru poslovnu ideju

Kako znati imaš li dobru poslovnu ideju

Može ti doći dok radiš kasno, dok ne možeš spavati jer učiš ili radiš ili jednostavno dok jedeš sendvič putem. Poslovna ideja. Sigurno ti se barem jednom dogodilo da zbog nje imaš leptiriće u trbuhu jer pomisliš da se baš nitko nije ničeg sličnog sjetio. Onda počneš malo googlati i vidiš da postoji još na stotine i tisuće ljudi koji to već rade. Ili jednostavno shvatiš da je tvoja poslovna ideja samo tebi zvučala dobro, a da na tržištu ne bi izdržala ni jedan dan.

Pogledaj kako ćeš točno znati je li tvoja ideja dobra i je li to baš ona ideja koja će promijeniti, i tvoj život, ali i živote drugih ljudi.

Ideja rješava problem

Najbolje poslovne ideje, reći će svi kojima je ideja uspjela, jest ona ideja koja rješava neki problem. Ako neki problem pogađa tebe, tvoju obitelj, prijatelje ili kolege, onda postoji jako velika šansa da pogađa i ljude koje ne znaš. Dakle, ako imaš rješenje za problem, koji imaju ljudi u tvojoj blizini, sigurno imaš i publiku, odnosno korisnike koji će to rješenje prigrliti.

Ljudi su zainteresirani

Nikad nije bilo dovoljno samo imati ideju. Prije nego je odlučiš plasirati u javnost, dobro ispitaj tržište i vidi jesu li ljudi spremni platiti tvoju ideju.

U svakoj ideji oko koje planiraš graditi karijeru najvažniji su korisnici, klijenti, osobe koje će davati novac za ono što proizvodiš. Bez njih, možeš raditi ni za što, a to baš i nije opcija, zar ne?

Poznaješ tržište uzduž i poprijeko

Bez dovoljno velikog tržišta, tvoja ideja nikada neće zaživjeti. Moraš naći korisnike koji su za nju zainteresirani i od kojih će tvoja ideja moći živjeti. Točnije, moraš imati dovoljan broj korisnika koji će „kliknuti“ na tvoju ideju.

Osim toga, tržište moraš poznavati i uzduž i poprijeko. Ako slučajno postoji netko s istom idejom koja već radi, a ti zaista imaš osjećaj da možeš uspjeti u svojoj realizaciji, pogledaj što je kod konkurencije manjkavo pa unaprijedi. No, bez konstantnog i neprestanog istraživanja konkurencije i tržišta nema uspjeha. Stoga, ako nisi još, brzo se baci na učenje o svojim budućim korisnicima i tržištu.

Bez strasti nema uspjeha

Iako je jako bitno imati publiku za svoju ideju, činjenica jest da je većina poslovnih ideja krenula iz vlastitog gušta njihovih pokretača. Strast i posvećenost ideji i poslu ključna su stvar. Zašto? Pa, ako je dovoljno strasti u onome što radiš, neće ti biti teško raditi 24/7. Ako pak radiš i „izvan radnog vremena“, veća je vjerojatnost da će bolji rezultati brže doći. Osim toga, ako nešto zaista voliš, stvarno ćeš uspjeti u tome.

Uvažavaj savjete

U svijetu koji se brzo mijenja i na tržištu koje se još brže mijenja, moraš znati pristati na prilagodbu i na promjene. Budi u stanju i pripravnosti svoju ideju izmijeniti. Isto tako, prihvaćaj savjete drugih, starijih i iskusnijih kolega. Najvažnije od svega je pak da slušaš svoje klijente i korisnike. Ako oni imaju neki savjet za napredak, svakako ga uvaži i nastoj ga ostvariti. Na kraju, zadovoljni korisnici znače da je tvoja ideja uspjela.