Image Alt

Loše marketinške kampanje (i što od njih možemo naučiti)

pvzg kampanje

Loše marketinške kampanje (i što od njih možemo naučiti)

Uz toliko različitih kanala, teško je izboriti se za pažnju kupaca. Nije lako biti drugačiji od drugih, ali barem možeš nešto naučiti iz njihovih grešaka. Kreni od ovih primjera kampanja.

Pepsi i Kendall Jenner

Da protesti nisu šala na teži su način naučili Pepsi i Kendall Jenner. Dok je ona u reklami prikazana kao posrednica između prosvjednika i policije, koja uz pomoć limenke Pepsija promiče razumijevanje i toleranciju, publika to nije tako doživjela. Da bi stvar bila neukusnija, Kendall je limenku poznatog pića uručila i policajcu na prosvjedu ‘Black Lives Matter’. Dok su građani SAD-a izražavali negodovanje zbog stradavanja crnaca od strane policije, brend je nastojao – zaraditi. Što možeš naučiti iz ovoga? Osim što je kontekst važan, nemoj se pokušavati okoristiti na pokretima od društvene važnosti. U najmanju ruku nije ukusno.

Airbnb, porez i bijes

Ne tako davno, točnije 2015. godine, bijes tvrtke Airbnb uzeo je maha i prerastao u cijelu kampanju. Ova velika tvrtka bila je ljuta jer su njezini korisnici morali plaćati hotelski porez, posebice jer sami po sebi nisu hotel. Odlučili su reagirati postavljanjem plakata u San Franciscu, sugerirajući na što bi grad trebao potrošiti taj novac. Problem je što su poruke bilepasivno agresivnog karaktera. Samim time, ova je tvrtka u cijeloj priči ispala veliki negativac. Pazi kakve emocije tvoja kampanja budi. Neovisno o tome jesi li u pravu ili nisi, nitko se ne želi osjećati kao da je usred srednjoškolske drame između Ivane i Ane.

Gillette i uvreda kupcima

Dečki će uvijek biti dečki premisa je na kojoj Gillette temelji svoju reklamu. Ipak, mnogi će se složiti kako su otišli malo predaleko. Svima je jasno da su muškarcima željeli poručiti kako njihov utjecaj na ovaj svijet i odnos prema slabijima mnogo znači. Ipak, ova generalizacija izazvala je lavinu negativnih komentara kod njihovih kupaca. Stavljati sve muškarce u istu košaricu nipošto nije lijepo, pogotovo kada od njih živiš. Dok kampanja nastoji poručiti jedno, oni vide nešto drugo. Nauči dobro izvagati poruku koju želiš poslati. Kada bi u ovoj reklami postojali heroji koji danas mijenjaju opisane probleme, možda bi ova kampanja polučila dobre rezultate. Uvijek razmisli što želiš poručiti i može li se to drugačije interpretirati.

Hyundai i presigurni auti

Britanci su poznati ljubitelji crnog humora. Ipak, izbaciti kampanju koja govori da su auti toliko sigurni da ne možeš ni počiniti samoubojstvo u njima, van je svih granica. Trivijaliziranje ovog tužnog čina nije u redu prema osobama kojima je ova misao prošla kroz glavu, kao ni obitelji i prijatelja onih koji su si oduzeli život. Triput razmisli možeš li neki gorući problem koristiti u svojoj kampanji, a potom i kako.