Image Alt

5 razloga zašto su pauze važne prilikom učenja

PVZG pauza

5 razloga zašto su pauze važne prilikom učenja

Ispitni rokovi uzeli su maha pa sigurno već odavno mahnito učiš. Bez brige, stigneš sve na vrijeme, čak i ako uzmeš pokoju stanku koja će ti dobro doći.

1. VRATI FOKUS

Ako se za vrijeme ispita ne mičeš od knjige, onda znaš koliko učenje može biti stresno i iscrpljujuće. Dopusti svom mozgu da dođe k sebi i napuni baterije za nove radne pobjede. Svakom si stankom daješ priliku da ti usvojeno gradivo sjedne na svoje mjesto. Zahvaljujući tim trenucima imat ćeš više volje za nastavak učenja.

Pored produktivnosti, pauze pozitivno utječu i na kreativnost. Želiš li produktivnost nakon pauze dići na novu razinu, nastavi učiti pomoću mentalnih mapa. Asocijacije, simboli i crteži pomoći će ti da ti svi detalji ostanu duboko u pamćenju.

2. NE SURFAJ, DRIJEMAJ

Sigurno već znaš da ti društvene mreže odvlače pažnju. Ako uspješno ostavljaš mobitel sa strane dok učiš, nemoj za njime posezati ni tijekom pauze. Huffington Post nedavno je proveo istraživanje te se pokazalo da korištenje društvenih mreža značajno povećava razinu stresa kojeg ti ionako ne nedostaje.

Radije iskoristi pauzu za 10-20 minuta drijemanja. Povećat ćeš produktivnost i fokus na akademske zadatke. Samo pazi da ne prespavaš alarm! Duže drijemanje neće polučiti očekivane rezultate. Već pola sata drijemanja bit će previše i osjećat ćeš se umorno.

3. NAHRANI VIJUGE

Glad i žeđ neprijatelji su učenja. Opskrbi se hranom i pićem, no umjesto da za vrijeme učenja grickaš slatkiše, iskoristi pauzu za zdravu užinu. Namirnice kao što su orasi, bademi i banane odličan su izbor jer će ti dati prijeko potrebnu dozu energije. Naravno, nemoj zaboraviti na vodu. Dehidracija direktno uzrokuje umor i dekoncentraciju, a osjećat ćeš se i pomalo napeto.

4. UČI USTRAJNO

Uz vlastiti, pažljivo osmišljen i uređen prostor za učenje fokus je uvijek lakše održati. Kad ti zatreba odmor, ipak ga zamijeni nekom drugom sobom ili kreni u kratku šetnju. Čim se vratiš za svoj stol, osjećat ćeš se spremno za još jednu rundu s knjigom i uspješno svladavanje rokova.

5. AKTIVNO SE ODMORI

Znaš li da protein koji tvoje tijelo stvara za vrijeme treninga utječe na dio mozga zaduženog za pamćenje? Možda nije loše razmisliti o tome da kratke pauze iskoristiš za razgibavanje i tjelovježbu. I 15 je minuta više nego dovoljno vremena za laganu i korisnu aktivnost. Odlučiš li se isprobati ovu metodu aktivnog odmora, primijetit ćeš da se, pored boljeg pamćenja, i osjećaš smirenije.