Image Alt

Digitalni marketing: Kako je i zašto nastao (i rastao)

PVZG digitalni marketing

Digitalni marketing: Kako je i zašto nastao (i rastao)

Na internetu provodimo sve više vremena u danu. U pravo su vrijeme to opazili i predvidjeli iskusni stručnjaci. Uz pomoć online platformi, pronašli su, ali i utabali put do krajnjih potrošača proizvoda i usluga.

Revolucija potaknuta mobitelima

Svi već znamo kako je i koliko internet promijenio način na koji kupujemo, provodimo slobodno vrijeme i komuniciramo. Danas ga nešto više od 3 milijarde korisnika aktivno i svakodnevno koristi za informiranje, edukaciju, ali i zabavu.

Sljedeći je boom donijela pojava pametnih telefona. Visiš li i ti od samog jutra na mobitelu? Ako je tvoj odgovor potvrdan, jedna si od tri osobe koje će prosurfati internetom na svom mobitelu u prvih pet minuta od buđenja. Čak 34 % ljudi provjerava obavijesti i tijekom noći. Imajući to u vidu, razvitak marketinga specijaliziranog za digitalne kanale zaista ne čudi. Uostalom, uvijek se temeljio na povezivanju s publikom u pravo vrijeme i na pravom mjestu. Ovog je puta to definitivno internet.

Bitka tradicije i digitalije

Digitalni marketing obuhvaća promociju i oglašavanje proizvoda ili brendova kroz neki od digitalnih medija kao što su društvene mreže, pretraživači, e-mail, webinari, online komunikacija i web stranice. No njegovom pojavom, tradicionalni marketing nije otišao putem zaborava. Naprotiv, tvrtke se često odlučuju na vješto kombiniranje oba oblika. I svojim kampanjama postižu fantastične rezultate!

S druge strane, tradicionalni marketing većinom zahtijeva znatno veće budžete. Manji se poduzetnici zato često moraju odlučiti samo za jedan oblik marketinških aktivnosti. Na temelju konzultacija i osobne procjene tako odabiru onaj koji najviše odgovara njihovom poslovanju.

Prilikom takvog odabira ključno može biti prethodno istraživanje. Njime se može, između ostalog, utvrditi kojim se kanalima ciljana skupina najviše informira. Primjerice, ako su u pitanju osobe starije životne dobi, tradicionalnim marketingom doseći ćete znatno veći broj ljudi.

Ljepota je u testiranju

S druge strane, digitalni marketing može biti znatno jeftiniji od tradicionalnog, ali i mnogo precizniji. Odlična stvar je što možete jasno odrediti specifične ciljeve koje želite ostvariti kampanjom, testirati je i prema potrebi korigirati. Zaboravite strah od inovativnosti i testiranja, jer ćete samo tako otkriti što najbolje prolazi kod pojedine publike. Uspješnost kampanje, uz razne alate kao što su Google Analytics, Hootsuite i Crazy Egg, mjerljiva je do najsitnijih detalja.

Testiranjem kampanje dobit ćete točan uvid u njezin tijek i dosadašnje rezultate, a time i informaciju o tome je li ju potrebno mijenjati. Ipak, pokušajte ponuditi što kvalitetnije rješenje iz prve, jer se digitalni marketing odvija u realnom vremenu, obično uz velik doseg.

Od lekcija do edukacija

Sve je više mladih marketingaša koji svoju karijeru žele razvijati u digitalnom marketingu. Zbog želja studenata, ali i rastućih potreba na tržištu rada, konstantno se mijenjaju (i kontinuirano poboljšavaju) mogućnosti formalnog obrazovanja i raznih edukacija. Dapače, danas im možemo pristupiti od jutra do mraka, iz kreveta ili fotelje, upravo putem – interneta.