Image Alt

Rječnik skraćenica u digitalnom marketingu

PVZG kratica

Rječnik skraćenica u digitalnom marketingu

Pored kratica kao što su UX, SEO i CTR, ponekad je teško razumjeti razgovor. Ako ne znaš o čemu se točno radi, bez brige, sve ćemo ti objasniti.

A/B TESTIRANJE

Nema uspješne kampanje bez malo testiranja. Kao što i samo ime kaže, testiraš dvije verzije nekog formata, odnosno A i B. Te se verzije razlikuju po nekoj varijabli ili više njih, a sve to radiš kako bi se izvukao maksimum po pitanju cilja i postigao najbolji mogući rezultat. Tako možeš, primjerice, poslati newsletter s različitim tekstom pa pratiti razlike u ponašanju čitatelja ili pak testirati oglas s različitim fotkama ili copyjem.

CTA (CALL TO ACTION)

Poziv na akciju vidjet ćeš u obliku linka, teksta, fotke ili gumba. Ova kratica se jednostavno odnosi na cilj da od posjetitelja na web stranici ili društvenim mrežama izvučeš željenu akciju.

CTR (CLICKTHROUGH RATE)

Kada tvoj oglas ugleda svjetlo dana, sigurno ćeš htjeti doznati koliko je uspješno pogodio ciljanu publiku. Jedna od metrika koja će ti u tome pomoći je CTR. Riječ je o omjeru broja klikova na oglas i broja prikazivanja tog oglasa. Što je on veći, to je tvoj target bolje pogođen.

CPC (COST PER CLICK)

Koliko novca ide iz budžeta kampanje za svaki klik, otkrit će ti ovaj parametar. Računa se tako da podijeliš ukupni trošak marketinške kampanje s ostvarenim brojem klikova.

CPM (COST PER THOUSAND)

Baš kao i CPC, ova je metrika također jedan od modela određivanja cijena u svijetu digitalnog oglašavanja. Oglašivači zakupe 1000 impresija kako bi se oglas pokazao potencijalnim kupcima i za to plate određenu cijenu, primjerice 2 dolara. To znači da se taj iznos naplaćuje svaki puta kada oglas ostvari cilj od 1000 impresija. Prema tome, želiš li povećati brand awareness, CPM je najefikasnija metrika koju moraš pratiti. Ako se pitaš zašto M, kada je riječ o broju tisuću (thousand)? Ovo slovo u skraćenici dolazi od rimske oznake za 1000.

KPI (KEY PERFORMANCE INDICATOR)

Ključni pokazatelj uspješnosti ili kraće rečeno KPI ima svaka dobra kampanja. Štoviše, rijetko kada se sve zadrži na jednom. Radi se o podacima koji će ti pokazati koliko si blizu ostvarenja postavljenih ciljeva. Ako ti je cilj da posjetitelj tvog bloga duže čita članke, KPI može uključivati vrijeme provedeno na stranici, bounce rate i informaciju od kuda je tvoj čitatelj došao. Prije nego što kreneš u njihovo raspisivanje, razjasni si što zapravo želiš postići.

ROI (RETURN OF INVESTMENT)

ROI nije metrika koja se isključivo veže uz digitalni marketing, ali to samo znači da je jako bitna. Radi se o postotku koji ocjenjuje efikasnost i profitabilnost ulaganja. Izračunat ćeš ga tako da od prihoda ostvarenih zbog investicije oduzmeš njezin trošak, a potom sve podijeliš s tim istim troškom. Ako ti je ROI negativan, to znači da je više novaca uloženo nego dobiveno.

SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)

U pitanju su tehnike koje će ti pomoći pozicionirati tvoj web više na tražilicama Google, Yahoo i Bing. Drugim riječima, želiš li biti među prvima na pretrazi, morat ćeš se malo pomučiti. S druge strane, SEM (Search Engine Marketing) će te dići među prve rezultate pomoću plaćenog oglašavanja. Platforme koje se koriste za postavljanje takvih oglasa su Google Ads, Bing Ads i Yahoo Search Ads.

UX (USER EXPERIENCE)

Kakvo je sveukupno iskustvo tvog kupca? Da to doznaš, moraš pratiti put od njegovog otkrića da postoji tvoj proizvod ili usluga, stvaranja svijesti o brendu do interakcija, kupovine, korištenja i osvrta, odnosno recenzije. Želiš li imati impresivan web shop, blog ili tvrtku po pitanju iskustva samih korisnika, stavi se u njegove cipele i olakšaj mu što je više moguće.