Image Alt

SEO i meta opis – zašto je važan i kako ga dobro napisati

SEO i meta opis – zašto je važan i kako ga dobro napisati

Iako zvuči pomalo eterično, meta opis je zapravo vrlo kratak i jasan sažetak sadržaja pojedinog weba. Želiš li da tvoj blog stoji dobro na Googleu, zasuči rukave i skrolaj dalje.

Što je meta opis

Meta opis je jedan od elemenata bazične optimizacije za pretraživače. Drugim riječima, jednostavno pomaže osobi koja pretražuje internet da odluči na koji link kliknuti, odnosno uvjerava čitatelja da odabere baš tvoju stranicu. Ako ne znaš kako izgleda meta opis, upiši u tražilicu neki pojam. Izlistat će ti se more rezultata, a svaki sadrži naslov, link i meta opis.

Povećava CTR i broj organskih posjetitelja

Kada želiš pronaći nešto na webu, vjerojatno i tvoje oko zapne za meta opis. Želiš li povećati broj organskih posjeta svojoj web stranici i CTR, obrati pozornost na kvalitetu tog meta opisa. Time zapravo čitatelju daješ obećanje zbog kojeg će rado kliknuti na tvoj link.

Vrijedna informacija

Zamisli da se nađeš u stranom gradu i da nikako ne uspijevaš pronaći smještaj. Čitanje meta opisa itekako će ti pomoći! Pa, iako ti možda ne pomaže direktno pri rangiranju tvoje web stranice u pretrazi, itekako će pomoći korisnicima, pružajući pravu informaciju u pravo vrijeme.

Više klikova s društvenih mreža

Jedan od razloga zašto trebaš posebnu pozornost pridati kreiranju meta opisa jest i povećanje broja posjeta s društvenih mreža. Odlučiš li se podijeliti blog članak ili neki link s web stranice, to je odličan dodatni prostor za nešto više informacija i buđenje znatiželje čitatelja.

Drži se 160 znakova

Vjerujemo kako imaš puno toga za reći, no meta opis ne bi trebao biti duži od 160 znakova. Da, to uključuje i razmake. Bez obzira na to što možeš unijeti više znakova, sigurno ne želiš da se on prereže na pola. Neka tvoj opis bude između 155 i 160 znakova i nećeš imati problema s njegovim prikazivanjem i misterioznim nestankom.

SEO friendly meta opis

Pored dužine meta opisa, vodi računa i o tome da je u skladu sa SEO načelima. Rečenica koja osobu uvodi u priču i budi interes sasvim je dovoljna kako bi netko kliknuo na tvoj link. Imaj na umu da se želiš izdvojiti iz mase pa uvijek barem pokušaj pružiti neki benefit. Također, nemoj zaboraviti niti na ključne riječi. Jedna ili dvije ključne riječi u tvom meta opisu mogu učiniti čudo, samo pripazi da nisu nabacane bez reda i smisla. Sjeti se – pišeš za ljude, a ne za robote, pa neka ti vrijednost sadržaja uvijek bude ipak nešto važnija.