Image Alt

Sve što trebaš znati o chatbotovima

Sve što trebaš znati o chatbotovima

Chatbotovi su u marketinškim krugovima sve češće tema razgovora, no o njima se zapravo premalo zna. To ćemo nastojati ispraviti informacijama koje slijede.

Što su (chat)botovi

Jednostavno rečeno, botovi su programi dizajnirani kako bi samostalno odrađivali više zadataka bez pomoći ljudi. Naravno, za sada je dosta ograničeno što oni mogu učiniti. Ipak, sigurno ćeš se složiti kako rezervacija mjesta u restoranu, stvaranje termina u kalendaru i pružanje više informacija korisnicima nije posao za odbaciti. S druge strane, chatbotovi su najčešće korišteni model botova. Oni mogu uspješno simulirati razgovor s osobom i zato postaju pravi trend u aplikacijama za dopisivanje.

Umjetna inteligencija je pametnija

Chatbotovi rade na dva principa. Neki su bazirani na AI (umjetnoj inteligenciji), dok drugi prate pravila. Ovi drugi funkcioniraju tako da su njihovi odgovori na pitanja rezultat pravila naučenih u procesu treninga. Ona mogu biti jednostavna i kompleksna, ali nastaje mali problem kada pitanje nije u skupu njihovih naučenih odgovora. Chatbotovi temeljeni na umjetnoj inteligenciji omogućavaju mu da uči u interakcijama s krajnjim korisnikom. Tako će pružiti puno kvalitetniju informaciju od onih temeljenih na pravilima.

Novi virtualni asistenti

Virtualni asistenti su sve popularniji u poslovanju. Oni pomažu korisnicima s odgovorima na jednostavna pitanja, rezervacijama te pružanjem dodatnih informacija o proizvodu ili usluzi. Ovo je odličan način kako tvrtke rasterećuju ljudske agente, odnosno omogućavaju im da se posvete složenijim zadacima. Pored toga, odlična je stvar i to što chatbot može raditi od 0 do 24 i pružiti korisniku sve potrebne informacije.

Nešto je i u automatizaciji

Zamisli da imaš frizerski salon. Puno bi ti olakšalo da netko (ili nešto) radi rezervacije za tebe. Upravo tu uskaču u pomoć chatbotovi. Automatizacija procesa narudžbi zahvaljujući povezanosti s kalendarom, omogućava botu rješavanje ovog zadatka. Tako frizeri imaju više vremena za posvećivanje frizurama, a chatbot brine o svim rezervacijama.

Razumiju podatke bolje od ljudi

Nestrukturiranih podataka je pravo more, a pored svakodnevnih obaveza jako je teško pronaći dovoljno vremena za posvetiti im se. Chatbot pomaže pri njihovom strukturiranju, što tebi omogućava njihovo lakše čitanje i jednostavnije razumijevanje.