Image Alt

Vodič kroz osnove digitalnog oglašavanja

Vodič kroz osnove digitalnog oglašavanja

Kako bi tvoje kampanje uspješno prošle, trebat ćeš ih malo pogurati oglašavanjem. Pročitaj sve što trebaš znati da bi sporazumijevanje s PPC stručnjakom teklo kao po špagi.

Google oglasi su must have

SEO će ti itekako pomoći da tvoja stranica bude visoko na tražilici, no oglasi će te pozicionirati na sam vrh. Zašto je to važno? Zato što Google svaki dan bilježi više od 3.5 milijardi pretraga. U svakom trenutku barem se dva oglašivača nadmeću za ključne riječi relevantne za njihovu stranicu.
Kako bi tvoja kampanja dosegla maksimum, bitno je da imaš grupe oglasa s dobro postavljenim budžetom, relevantnim ključnim riječima te pripadajućim copyjem i linkovima. Bez brige, neće te pojesti velike ribe! Za razliku od ostalih aukcija na kojima „pobjeđuje“ najveća ponuda, u ovom slučaju pobjedu odnosi onaj s najvećim Ad Rankom.

Relevantnost na prvom mjestu

Relevantnost igra veliku ulogu kada su u pitanju Google oglasi. Kako to mislimo? Zamisli jednu veliku tvrtku i neku riječ koja je potpuno nepovezana s njom. Primjerice, Coca-Cola i cvijet. Google zna da je relevantnost pretrage jako važna. Zato kada upišeš „cvijet“ u tražilicu, nećeš vidjeti Coca-Colin među prvim rezultatima, čak da iz nekog razloga i zakupe tu ključnu riječ. Obrati pozornost da ključne riječi koje zakupljuješ budu relevantne sa sadržajem na webu tvrtke za koju radiš.

Oglašavanje na društvenim mrežama

Društvene mreže promijenile su naš život, a na to nisu zažmirili niti oglašivači. Štoviše, tvrtke pokušavaju monetizirati društvene mreže koliko god je to moguće. Dio njihovih rezultata svakako je organski, no veći dio je zapravo plaćen. Postoji mnogo načina na koje možeš optimizirati svoju kampanju na društvenim mrežama. Zbog najveće baze korisnika (koji vole reagirati na objave brendova), Facebook je razvio odličan alat za bolje targetiranje publike. On omogućava oglašivačima da što efikasnije iskoriste oglase za novac koji su spremni uložiti. Također, važno je da imaš jasan cilj i dobro postavljen KPI koji može biti usmjeren na awareness, razmatranje i konverzije.

Tipova oglasa kao u priči

Različite stvari „pale“ kod različitih brendova. Do svoje tajne formule za uspješno oglašavanje doći ćeš testiranjem. Neke stvari će prolaziti bolje od drugih, iskustveno ćeš doći do najboljeg načina za dohvaćanje svojih kupaca.
Ipak, važno je znati da postoje i različiti tipovi oglasa, odnosno: Collection, Dynamic, Lead Generation i Facebook Messenger oglasi. Nisi načisto koja je razlika? Collection oglasi pomoći će ti promovirati proizvod (ili uslugu) tako da tvojim potencijalnim kupcima omogućavaju da saznaju sve što trebaju znati bez da napuste Facebook, dok ti ujedno donose promet na link vezan uz tvoj proizvod.
Dynamic oglasi „gađaju“ ljude koji su izrazili interes za tvoj proizvod na tvojem webu, aplikaciji ili negdje drugdje na internetu. Lead Generation oglasi dovode leadove na osnovu popunjavanja obrazaca za pretplatu na newsletter, besplatne probne periode i registracije. Tu su i Facebook Messenger oglasi, koji su super stvar za brand awareness i ostvarenje većih prihoda. Sigurno se neki od njih pronašao i među tvojim porukama, pa znaš i kako taj tip oglasa izgleda.

Informiraj se o novitetima

Bez obzira na to koliko dobro vladaš oglasima, važno je da pratiš trendove i novosti. Brojne stvari utječu na rad algoritma, kako na Google tražilici, tako i na društvenim mrežama. Već smo ti pisali o YouTube kanalima i portalima koje svaki marketingaš treba pratiti. Među njima ćeš pronaći i one koji se odnose na svijet oglašavanja. Digitalni marketing se mijenja iz dana u dan, ali ako redovito pratiš novitete – vješto ćeš iskorištavati sve nove mogućnosti (i znanja) u svoju korist.