Image Alt

Z-generacija i posao po njezinoj mjeri

Z-generacija

Z-generacija i posao po njezinoj mjeri

Ne vole poslove u kojima postoji hijerahrija s nadređenim i podređenim, ne vole okove strogih struktura, a obožavaju fleksibilnost, dinamiku, mogućnost novog učenja. Sigurno možeš prepoznati tko su ti ljudi. Jasno, Z-generacija. Upravo oni polako stupaju na tržište rada, a evo koji je idealan posao za tu mladu i svježu radnu i intelektualnu snagu.

Z-generacija cijeni svoje slobodno vrijeme

Kako je jedno vrijeme među tek zaposlenima bilo popularno „ginuti“ za posao i za poslodavca, tako je sada među pripadnicima Z-generacije to nepopularno. Oni su itekako svjesni svojih prava i sve će uraditi da se spriječi burnout.

Pripadnici Z-generacije danas se ionako opredjeljuju za poslove u kojima vrijedi „posao je tamo gdje su mi laptop i internet“. To može biti svugdje! Sve ih se više odlučuje i na freelanceanje jer na taj način najjednostavnije mogu spojiti ugodno s korisnim: radit će, ali kad hoće. Ostatak vremena potrošit će na sebe i svoj osobni rast i razvoj.

Digitalno nije najbitnije

Iako je Z-generacija prva generacija koja je u potpunosti digitalna, na poslu im je ipak najvažniji element onaj ljudski. Vrlo im je važno da se u njihovoj radnoj okolini najprije poštuje čovjek kao individualac. Tek nakon toga može doći bilo što drugo. Osim toga, istraživanja pokazuju da više od 70% Z-genovaca preferira komunikaciju „licem u lice“.

Z-generacija ne ostaje dugo na jednom mjestu

Dinamika je ono što ih pokreće i motivira. Pripadnici Z-generacije na nekom će se poslu zadržati maksimalno 5 godina, a na drugi će posao otići ne nužno zbog veće plaće. Promijenit će, naime, posao zbog zanimljivijih projekata, zbog veće mogućnosti učenja, zbog atmosfere i slično.

Ono što je zanimljivo kod njih je da se na Z-genovce itekako lako utječe. Žive na društvenim mrežama i praktički sve što vide tamo, shvate (pre)ozbiljno. Zato brzo i lako „padaju“ na oglase, na fake news i slično. Međutim, to je itekako važno za poslodavce jer Z-genovci će o svom budućem potencijalnom poslodavcu steći dojam najprije na društvenim mrežama. Naime, bitno je da bude aktivan, s konkretnim, kratkim i jasnim sadržajem jer samo je to način da postane dovoljno cool za jednog Z-genovca.