Image Alt

Zašto je ulaganje u kulturu dobro

ulaganje u kulturu

Zašto je ulaganje u kulturu dobro

Ako se pogleda definicija kulture, naći će se objašnjenje da je to „ukupnost materijalnih i duhovnih dobara, etičkih i društvenih vrijednosti što ih je stvorilo čovječanstvo“. Kako onda takvo što ne bi bilo vrijedno čuvanja? Čak na stranu i romantičarski pogled na kulturu, ali evo zašto je dobro ulaganje u kulturu.

Dubrovnik kao dobar primjer

Iako je u gotovo svim politikama kultura, čini se, na zadnjem mjestu, najnoviji svjetski trendovi su pokazali kako je ulaganje u kulturu zapravo od velikoga značaja za gospodarstvo.

U područje kulture svrstavaju se različite „discipline“: knjižničarstvo, arhivski, muzejski, galerijski rad, restauracija, kazalište, glazba, zaštita i očuvanje kulturne baštine. Tu je i rad samostalnih umjetnika, ali i kulturno-umjetničko stvaralaštvo pojedinaca i skupina. Ne treba zaboraviti ni djelatnosti kreativnih industrija kao što su nakladništvo, likovna umjetnost, glazba i diskografija, scenska umjetnost i sl.

Kultura i umjetnost zaštitni su znak svake države. Onda kada se kultura i umjetnost dovedu na visoku razinu i kada se poradi na kvaliteti njihove prezentacije, može se očekivati i dobit. Sjajan primjer za to je naš Dubrovnik koji je posljednjih nekoliko godina u cijelom svijetu poznatiji kao King’s Land.

Zahvaljujući kulturnoj, u ovom slučaju filmskoj, industriji, u Dubrovniku je procvjetao i turizam i brojna druga ulaganja. Dakako, treba imati na umu da nije svaka suradnja u kulturi na razini svjetske produkcije HBO-a.

I Europska unija potiče ulaganje u kulturu

Kulturne manifestacije, ali i kulturna baština tu su isključivo zbog posjetitelja. Uupravo na njih treba ciljati i truditit se njih usrećiti. Iako kultura kao takva nije najlakši put za ostvarivanje neke dobiti, činjenica je da će se kad-tad isplatiti. Toga je svjesna i Europska unija koja iz godine u godinu sve više poticaja daje upravo kvalitetnim projektima koji za cilj imaju ili očuvanje kulturne baštine ili promicanje bilo kojeg polja kulture i umjetnosti.

Stoga, sve što ti je potrebno jest kreativnost, učenje i stjecanje znanja iz područja ekonomije, menadžmenta, marketinga i sličnih „poduzetničkih“ predmeta i ljubav prema umjetnosti i kulturi.