Image Alt

Moralnost novinara i urednika, ali i korisnika medijskog sadržaja ključna je u borbi protiv lažnih vijesti

Ivan Klarić - naslovna

Moralnost novinara i urednika, ali i korisnika medijskog sadržaja ključna je u borbi protiv lažnih vijesti

”Videospecijali su trenutno najzanimljiviji oblik medijske komunikacije koji snažno privlači publiku, ali i oglašivače” istaknuo je novinar i urednik na RTL-ovom portalu Vijesti.hr Ivan Klarić na gostujućem predavanju održanom 20. svibnja 2019. na Poslovnom veleučilištu Zagreb u sklopu kolegija Medijski menadžment. Riječ je o formatu koji bolje prolazi na društvenim mrežama u odnosu na klasične linkove, a njegova medijska kuća RTL Televizija osmislila je ovaj projekt povodom europskih izbora 2019. godine kojemu je cilj omogućiti svim kandidatima predstavljanje programa i ključnih poruka. Odabir sugovornika vođen je rezultatima redovitog mjesečnog istraživanja CroDemoskop koji prati rejtinge političara i političkih stranaka.

Vrijednost videospecijala prepoznali su i u marketinškoj industriji u vidu plasiranja svojih poruka, ali je pritom važno naći i balans između različitih sadržaja koji neće iritirati publiku. Nastavak je to razvoja novih formata i modela RTL grupacije u Hrvatskoj koja je ove godine obilježila 15 godina rada. Sumirajući uspješne projekte kojima je RTL Hrvatska obilježio hrvatsku medijsku scenu, Klarić se osvrnuo i na aktualne projekte koji privlače pažnju publike poput showa Ljubav je na selu čija gledanost raste iz sezone u sezonu. No, osim zabavnih formata RTL se ponosi i istraživačkim magazinom Potraga koji se emitira svakim radnim danom nakon središnje informativne emisije RTL Danas i otkriva priče onih čijih se glas u medijima rijetko čuje, ali i upozoravaju na društvene nepravilnosti.

Govoreći o kvaliteti medijskog sadržaja i potaknut brojnim studentskim pitanjima, Klarić je naglasio kako je moralnost novinara i urednika ključna osobina u borbi protiv lažnih vijesti, uz poštivanje temeljnih novinarskih standarda poput istine i objektivnosti. To je osobito važno za mlade novinare koji tek grade svoj put i u vremenu gdje broj klikova u pojedinim medijima postaje važniji od istinite informacije.

”Lažne vijesti pokušavaju zavladati medijskim prostorom, a u njihovoj je pozadini često pokušaj defamacije pojedinca ili organizacije”, istaknuo je Klarić, što se potvrdilo na mnogo domaćih i inozemnih primjera. Osim novinara, urednika i medija odgovornost za prenošenje lažnih vijesti imaju i korisnici društvenih mreža koji nekritički dijele takve sadržaje posebice s namjerom napada na druge ili na one s kojima se osobno ne slažu. Vrijednost medijskog sadržaja danas postaje teško vidljiva kategorija, naglasio je Klarić, budući da su selekcija informacija i njihovo filtriranje ugroženi brzinom koja generira brojne greške. Mediji moraju početi preuzimati odgovornost za objavljeni sadržaj, posebice kada je riječ o plasiranju lažnih vijesti jer samo tako mogu vratiti povjerenje publike.