Image Alt

Studentska posjeta marketinškoj agenciji Señor

Studentska posjeta marketinškoj agenciji Señor

U sklopu kolegija Komercijalizacija emocija u sferi marketinga posjetili smo marketinšku agenciju Señor, koja se nalazi u neposrednoj blizini Botaničkog vrta, u Kumičićevoj 10, Zagreb.

Dočekala nas je gospođa Iva Kaligarić, vlasnica agencije. Ljubazna Iva nas je provela kroz agenciju u kojoj sam odmah opazila jednu ugodnu atmosferu koja vlada u prostoru. Prostor je pun svjetla, a uredi su opremljeni širokim bijelim stolovima sa kompjuterima. Isto tako primijetila sam dosta biljaka koje su raspoređene po prostorijama. Djelatnici koje tamo zatječemo su uglavnom mladi i vrlo ljubazni ljudi.

Gospođa Iva nas odvodi do krajnjeg dijela poslovnog prostora u lounge prostor gdje se smještamo uz piće osvježenja i punu košaru voća. Upoznala nas je sa nastankom agencije i načinom rada. Agencija zastupa stav da je važno imati svoju kvalitetu, pomno biraju klijente i stoje iza svojih radova. Primarna motivacija im je biti sretan i stvarati predobre stvari jer nikako ne žele biti prosječni. Kvaliteta im je jako važna.

Saznali smo da je Señor fleksibilna agencija koja kreativno rješava potrebe klijenata tako da povezuje pametne strategije, inovativne ideje, nove koncepte i originalnu izvedbu. Kreativci i profesionalci Señora su projektno organizirani prema osobnim afinitetima i sposobnostima, da bi stvorili kampanje koje ostavljaju traga i pobuđuju feeling.

Saznali smo da se proces stvaranja dobrih komunikacijskih rješenja u Señoru provodi kroz nekoliko etapa:

  • Klijentov brif – saznaju se potrebe klijenta (zadaci i ciljevi projekta, podaci o trenutnoj poziciji branda, njegovom okruženju, ciljnoj skupini).
  • Agencijski brif – voditelj projekta sastavlja interni dokument, temeljem klijentovoga brifa te dodatno provedenih istraživanja. Njime sumira ključne informacije nužne za rad kreativaca na projektu. Određuje se komunikacijska strategija (medijski kanali kojima će se dotaknuti potrebe potrošača).
  • Osmišljavanje kreativnog koncepta – definira se ideja koja je baza kampanje.
  • Osmišljavanje komunikacijskih rješenja – stvara se sadržaj, osmišljavaju i oblikuju komunikacijska sredstva (npr. – scenarij tv spota, tiskovni oglas, citylight,)
  • Produkcija – konkretna izvedba kampanje.
  • Plasman u medije – prema odabranim medijskim kanalima.

Bilo da se radi o kreativnoj ideji, strategiji ili bilo kojem drugom elementu, biti uspješan u marketinškoj komunikaciji znači inovativno i originalno pobuditi i zainteresirati publiku.

Predstavljene su nam sljedeće kampanje na koje su iznimno ponosni u Señoru.

Kampanja koja se odnosila na vina vinarije Matković. Kampanja je nosila naziv Iskrena vina Matković.

Kampanja se bazira na ljudima i njihovim emocijama prema bliskim osobama. Poruke koje su željeli poslati kroz kampanju izražavaju različite emocije u svakodnevnim životnim situacijama. Za oglašavanje je iskorištena etiketa koja je sadržavala zapisana osjećanja ljudi. Dizajneri cijeloga svijeta prepoznali su taj dizajn i nagradili ga. 2019. godine proglašeni su najboljom agencijom na razini Balkana.

Druga kampanja ima naziv Prosvjetljenje. To je kampanja protiv zlostavljanja bilo u školama, domovima, na ulici, bilo gdje drugdje.

U Señoru su svjesni da postoje dvije strane u kontekstu zlostavljanja i da treba prikupiti što više mogućih podataka o zlostavljanju. Često je zlostavljač i sam bio žrtva. Isto tako i ljudi koji promatraju zlostavljanje sa strane dio su tog zlostavljanja jer ništa ne poduzimaju. U Señoru su željeli kroz kampanju komunicirati problem pasivnog promatrača zlostavljanja, i željeli su pobuditi i razviti svijest da ne šutimo o tome. Karakteristično za ovu kampanju je to da su imali jedno platno mjesto u Hrvatskoj, a trebali su postići efekt da budu zamijećeni, trebali su izazvati emociju, reakciju kod ljudi.

Kampanja Reci to (o)glasno.

To je kampanja za billboarde.

Svaki billboard je imao svoju poruku koja je bila zanimljiva i uočljiva. Ljudima je kampanja bila interesantna jer na prvu nije bilo jasno što predstavlja pa su morali istraživati, a natpise su sastavljali sami građani. Ujedno je budućim klijentima zorno prikazano kako je dobro iskoristiti takav prostor za reklamiranje.


Kampanja o sigurnosti na internetu pod nazivom Veliki hrvatski naivci.

Ovdje su na komičan način željeli skrenuti pozornost ljudi na zamke koje skriva internet. O važnosti zaštite vlastitih podataka. Ali i o ovisnosti koja se javlja kod mlađe populacije vezano uz igrice i društvene mreže. Kratko smo još razgovarali o tome što je sve potrebno da bi se realizirale takve kampanje. Naravno, za realizaciju je najbitnije znati s kolikim budžetom raspolaže klijent i koje su njegove želje. Agencija se često uključuje i volonterski u projekte čime samo potvrđuju svoju empatiju prema društvu u cjelini.

Zahvaljujemo se agenciji Señor i gospođi Ivi na ljubaznom prijemu i korisnim informacijama.


Autorica teksta: Tajana Brčić
Kolegij: Komercijalizacija emocija u sferi marketinga
Studij marketinga i komunikacija
Predavačica kolegija: dr. sc. Korana Simonović, prof. sociologije