5 pravila odličnog korisničkog iskustva (UX-a)

13. ožujka 2019.
Dizajn možda nije tvoje područje, ali želiš li se ozbiljno baviti marketingom u budućnosti – poželjno je da znaš barem ova osnovna pravila korisničkog iskustva (UX).

 

1. Nemoj brkati lončiće

UX je skraćenica za „user experience“, odnosno „korisničko iskustvo“, a UI za „User interface“, odnosno „korisničko sučelje“. Često se ti pojmovi pomiješaju. Da raščistimo, dobar UX svakako sadrži UI, no on nije samo to. Korisničko iskustvo je skup emocija koje proizlaze iz interakcije s proizvodom, dok je korisničko sučelje samo mjesto na kojemu se događa interakcija između osobe i nekog proizvoda ili usluge.

2. Tko je tvoja ciljana skupina

Prije nego što kreneš s dizajnerom dogovarati dizajn proizvoda, sjeti se da ti nisi primjer svoje ciljane skupine. Daj si vremena i provedi pravo istraživanje. Pri tome se nemoj oslanjati na pretpostavke, već na činjenice. Provedeš li veliko i kvalitetno istraživanje, shvatit ćeš kako se tvoje prethodno mišljenje o tome što tvoji kupci rade i kako razmišljaju samo u nekim dijelovima poklapa sa stvarnošću.

UX dizajn će ti pomoći da netočne pretpostavke minimaliziraš pomoću testiranja. Nakon ovog koraka bit će ti puno lakše razumjeti svoje potrošače. Znat ćeš kako razmišljaju, ali i koje su njihove potrebe, želje te očekivanja. Drugim riječima, istraživanje i testiranje dovest će te do boljeg razumijevanja ciljane skupine, što je osnova za korisničko iskustvo kakvo želiš imati.

3. Manje je više

Nekada je previše informacija smetnja koja bi potencijalne kupce mogla odvratiti od kupovine tvog proizvoda. Zamisli da dođeš na web stranicu nekog teleoperatera jer želiš kupiti novi mobitel i od silnih informacija ne možeš uopće shvatiti kako kupiti proizvod. Tu će ti u pomoć uskočiti dizajneri, a ti samo imaj na umu da je često jednostavnost te preglednost dizajna i informacija ta koja privlači i osigurava kupnju. Stoga pronađi mjeru u tekstualnom dijelu fokusiranjem samo na ključne informacije.

4. Lorem Ipsum je super, ali sadržaj je kralj

Bez obzira na to što je tvoj proizvod u digitalnom obliku, to ne znači da trebaš preskočiti izradu prototipa. Štoviše, tako ćeš imati priliku popraviti sve što misliš da je potrebno prije nego što to vide tvoji korisnici. Također, prilikom faze dizajniranja imaj na umu da je Lorem Ipsum („lažni tekst“ koji popunjava prostor kako bi bilo lakše dizajnirati) odlična stvar za prvu ruku, no samo onda kada imaš pravi sadržaj, od dizajna možeš dobiti kvalitetno korisničko iskustvo.

5. Personaliziraj, pa vladaj

Nije neka novost da svaki korisnik voli personalizirani pristup. Pogotovo kada je riječ o web stranicama ili aplikacijama. Lijepo je znati da iza ekrana i nekog brenda postoje ljudi koji su tu za svoje korisnike te im žele pomoći. Uvijek nastoj da i sam dizajn poručuje upravo to.