Image Alt

LICA USPJEHA – NAŠA PRIČA

LICA USPJEHA – NAŠA PRIČA

BRUNO BARTOLIĆ

”Ono što mi je PVZG omogućio je ne samo da primijetim koliko opcija imam, već mi je ulio i hrabrost da se okušam u tim opcijama.”

1. Kako ste se odlučili za samostalno pokretanje posla?

Čitajući o poduzetnicima, pričajući s njima i proučavajući takav stil života shvatio sam da karijerno vjerojatno ne postoji veća sreća nego raditi sam za sebe. Za samostalno pokretanje posla sam se odlučio u trenutku kada sam shvatio da se vrlo vjerojatno neću slagati s vodstvom svake agencije i tvrtke za koju radim te da će mi biti potrebna tvrtka u kojoj ću u kreativnom smislu smjeti raditi ono što ja želim i kako ja želim – stoga sam si omogućio takvu platformu.

2. Kako je biti poduzetnik u Hrvatskoj? 

Biti poduzetnik u Hrvatskoj je relativno lako! Sve priče o težini vođenja, birokraciji, nametima su prenapuhane i često pričane od strane ljudi koji ili nemaju vlastitu tvrtku ili su poslovali jednom davno pa su brže bolje odustali. Biti poduzetnik ne znači samo „zgrtati novac“, znači i puno raditi, puno razmišljati i jako se dobro organizirati. S razlogom postoji mogućnost da radite za nekoga drugoga, ako je to vaš odabir nećete morati razmišljati o bilancama, izvještajima, strategijama i raznim drugim stvarima. Otvaranje same tvrtke traje relativno kratko (mjesec, dva – s time da sam imao nekih administrativnih problema s Hrvatskim agencijama, ali očekivao sam to). Daljnja suradnja i komunikacija s javnim sektorom RH mi je većinski bila jako ugodna. Što se tiče nameta, svugdje je tako. Države žive od poduzetnika i ako si prije početka rada kažete „to je tako, tako je apsolutno svakom poduzetniku“ plaćanje poreza neće biti problem. Također, ako nakon plaćanja svih poreza nemate dovoljno novaca za svoje potrebe onda vaš business model nije bio dobar i pogriješili ste u izradi poslovnog plana, a sam proizvod ili usluga očito nije dovoljno atraktivan. Tada je potrebno razmišljati o ulaganju u marketing!

3. Koje proizvode i usluge nudi Vaša tvrtka? Možete li nam ju ukratko opisati?

Moj tvrtka tvrtka NAF (Nativno aktiviranje fanova j.d.o.o.) bavi se agencijskim poslovima u marketingu. U prvim danima partner i ja smo obavljali poslove digitalnog marketinga za par brendova povezanih s ugostiteljskim poslovima. Pregovarali smo s par velikih brendova u Hrvatskoj oko izrade sadržaja za njihove digitalne platforme, ali na žalost zbog toga što smo još mali i jako novi, veliki brendovi su odlučili odustati od nas. To smatram najvećim problemom poduzetništva u RH (ali nije samo kod nas to tako). Trenutno mi moja tvrtka služi kao mjesto gdje se mogu kreativno izraziti po narudžbi otkačenih klijenata i legalno zaraditi. Ipak, planiram pokrenuti par novih poslova pa bi moja tvrtka uskoro mogla završiti kao nakladništvo ili provoditelj tečajeva. Vidjet ćemo što budućnost nosi.

4. Koja znanja i vještine stečene na Poslovnom veleučilištu Zagreb primjenjujete u svakodnevnom poslovanju?

Znate kako ljudi pričaju da fakultet otvara sva vrata? Ja se s time ne slažem, vi sami otvarate svoja vrata, a fakultet je ovdje da vam ukaže da ta vrata postoje. Ono što mi je PVZG omogućio je ne samo da primijetim koliko opcija imam, već mi je ulio i hrabrost da se okušam u tim opcijama. Možda najbolji primjer je činjenica što sam odmah po završetku fakulteta dobio priliku raditi u marketinškoj agenciji kao copywriter. Znanje o marketingu koje sam stekao na PVZG-u mi je omogućilo da se u agenciji osjećam kao doma. Vrijeme prilagodbe na novu radnu okolinu je bilo izrazito kratko. Poznavano sam poslovni jezik, poznavao sam kanale, poznavao sam procese, sve je išlo glatko. Nakon nešto više od pola godine promaknut sam u kreativnog direktora gdje sam se već morao uporabljivati i znanje o izradama marketinških i komunikacijskih strategija, naravno to znanje nisam mogao steći nigdje drugdje nego na fakultetu. Mogu samo reći da su brendovi poput Samsunga, Hyundaia i Gavrilovića bili izrazito sretni!

5. Koji su Vaši dugoročni planovi?

Moji planovi variraju. Svakako sadržavaju dodatno usavršavanje i ulaganje u sebe. Trenutno sam jako zainteresiran za grafički dizajn pa samostalno učim o programima u koji su standard za izradu grafika u marketinškim agencijama. Također, volio bih se okušati u poljima ne toliko vezanima uz marketing (pisanje/nakladništvo, održavanje tečajeva) te primijeniti marketing na te nove poslove. Ne znam što budućnost nosi, ali uz znanje i iskustvo koje sam stekao, a čiji je početak stjecanja bio na PVZG-u, sigurno je dobro!