Image Alt

PVZG

Ako se osjećaš kao Pale sam na svijetu, ovo bi ti moglo pomoći

Tijekom studiranja je lako osjećati se kao mala ribica u velikom ribnjaku. Čak i kada su ljudi cijelo vrijeme oko tebe, možda se osjećaš usamljeno – pogotovo ako je semestar prepun obaveza i stresova, prijatelji se više ne javljaju toliko često ili je obitelj kilometrima daleko.

Posljednje dvije godine donijele su posebne izazove, pogotovo za one koji često moraju putovati i kretati se među velikim skupinama ljudi. Ako se zbog svega osjećaš usamljeno ili tužno, ne brini. Ovo je tekst za tebe.

SHVATI DA SE TO DOGAĐA SVIMA

Usamljenost je osjećaj kroz koji svatko prolazi u nekom trenutku. Prema izvješću American Psychological Association (APA), generacija Z bila je skupina koja je najviše prijavila osjećaj depresije i usamljenosti tijekom 2020. godine. To ne iznenađuje, pogotovo ako u sve uračunamo pandemiju. Međutim, uobičajeno je da se studenti općenito osjećaju usamljeno nakon što napuste svoje domove ili svoju zonu udobnosti.

PRIZNAJ ŠTO OSJEĆAŠ

Prepoznaj kako se osjećaš i osvijesti da je to nešto što većina ljudi osjeća u nekom trenutku tijekom svojih studentskih dana, bilo da misliš da negdje (ili nigdje) ne pripadaš ili se bojiš da nešto nećeš moći. Kada prepoznaš zbog čega se osjećaš usamljeno, bit će ti lakše riješiti te osjećaje i bolje se usredotočiti.

Ne pokušavaj minimizirati ono kroz što prolaziš ili si govoriti: “Nije tako loše”. To zapravo može imati suprotan učinak, jer se možeš osjećati otuđenije ili da tvoja situacija ne zaslužuje pažnju ili brigu koju, zapravo, zaslužuješ. Porazgovaraj s prijateljem ili članom obitelji. Ako ti nije ugodno dijeliti osjećaje s drugima, uvijek ih možeš i zapisati.

PROMIJENI RAZMIŠLJANJE

Lako je dopustiti da te emocije preplave i iskrive perspektivu, pogotovo kad se osjećaš loše. Kada se to dogodi, usamljenost može zavladati tvojim životom i spriječiti te da budeš ono što jesi. Pokušaj gledati stvari iz drugog kuta.

Možda se više ne čuješ toliko s prijateljima zbog obaveza i stresa od učenja. Možda postoji mnoštvo novih ljudi koji bi se voljeli družiti s tobom, ali još „nije bilo prilika“. Možda svi ostali samo izgledaju kao da se više zabavljaju na Instagramu, ali u stvarnosti se i oni ponekad osjećaju usamljeno.

Prije svega, odmori se od uspoređivanja s drugima na društvenim mrežama. Pokušaj pronaći način da se opustiš (poput meditacije, šetnje, dobrog filma) i maksimalno iskoristi vrijeme za sebe.

POČNI UPOZNAVATI NOVE LJUDE

Ako si zaposleni student, velike su šanse da već imaš uspostavljenu rutinu: predavanja, učenje, posao, povratak doma, spavanje i sve na repeat. Ali komunikacija i otvaranje novim ljudima pomaže u smanjenju osjećaja usamljenosti i podsjeća te da su velike šanse da se svi ostali bore protiv iste stvari. Uzimanje kave s novim prijateljem iz grupe savršen je način za daljnje upoznavanje nekoga bez pritiska.

UKLJUČI SE

Ako slobodno vrijeme ne koristiš baš najkorisnije, vrijeme je da se uključiš u nešto novo! Kad pronađeš aktivnost u kojoj istinski uživaš i budeš s ljudima s kojima se slažeš, usamljenost te više neće toliko mučiti. Što više vremena imaš za razmišljati o negativnim stvarima, to će situacija biti lošija.

Stoga odi na trčanje, zgrabi neki instrument ili blok za crtanje, sjedni na bicikl, otvori novu knjigu… Sve što će ti zaokupirati um sretnim stvarima. A kad se stvari učine preteške, uvijek je opcija zatražiti stručnu pomoć, bilo na fakultetu ili izvan njega.

Moglo bi te više zanimati: Super mjesta za učenje za svaki tip studenta