Image Alt

Evolucija slogana: kako su se mijenjali kroz povijest

evolucija slogana

Evolucija slogana: kako su se mijenjali kroz povijest

Koliko je slogan, zapravo, bitan? Oni koji slogane (i njihovo smišljanje) ne shvaćaju tako ozbiljno, zbilja bi trebali prelistati temelje marketinga. U sloganima se krije najefektnija poruka koja se šalje korisnicima. Ona će korisnika ili zaljubiti u proizvod ili će ga potpuno ostaviti indiferentnim. Pročitaj kako je tekla evolucija slogana kroz povijest.

Dobar slogan potiče prodaju

Dobar slogan „udara“ na emocije, a to i jest njihova glavna uloga. Ako se korisnik, odnosno potrošač razgali na poruku koju donosi određeni brend, sigurno će mu se prikloniti i ostati vjeran.

Pozitivna emocija pokreće akciju, a to je u marketingu, naravno – prodaja. Dobar slogan katkad je poprilično teško smisliti jer cijelu filozofiju brenda, odnosno proizvoda potrebno je staviti u svega nekoliko riječi. Evo kako su to radili neki od najvećih svjetskih brendova.

FedEx je mijenjao slogane, ali poruka je uvijek bila ista

Mnogi veliki brendovi prilagođavali su svoje poslovanje s obzirom na društvenu situaciju u kojoj bi se našli. Samim time prilagođavali su i svoje slogane. Jedan od takvih primjera svakako je i FedEx.

Ono što su htjeli istaknuti bilo je točnost i pouzdanost prilikom dostave paketa. Tako je slogan s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih glasio: When it absolutely, positively has to be there overnight. Zatim je početkom devedesetih promijenjen u: Our most important package is yours da bi sredinom devedesetih evoluirao u: The was the world works.

Od 1998. do 2000. slogan je bio Be absolutely sure, a onda se promijenio u Relex, it’s FedEx. Trenutačni je slogan The world on time.

Kao što možeš vidjeti, s vremenom se slogan skraćivao i skraćivao. No, u svakom je trenutku sačuvao svoju najvažniju poruku. Korisnici se ne moraju brinuti jer se uvijek mogu osloniti na svoj FedEx.

McDonald’s stručnjak je za buđenje emocija

Zanimljivu povijest sa sloganima imao je i McDonalds. Evo kako je to izgledalo:

  • 1960. – Look for the Golden Arches
  • 1967.-1968. – The closest thing to home
  • 1971.-1975. – You deserve a break today
  • 1984.-1988. – It’s a good time for the great taste of McDonald’s
  • 1997.-2000. – Did somebody say McDonald’s?
  • 2000.-2003. – We love to see you smile
  • 2003.-danas – I’m lovin’ it

Naravno, bilo je tu i kampanja u kojima su se „prepucavali“ s konkurencijom, ali svi ovi superordinirani slogani zapravo su itekako budili emocije.