Image Alt

Marketing u glazbenoj industriji: Kako pronaći i osvojiti publiku

PVZG_marketing_u_glazbenoj_industriji

Marketing u glazbenoj industriji: Kako pronaći i osvojiti publiku

Ako karijeru odlučiš usmjeriti u glazbenom pravcu, ali s one druge, zakulisne i organizacijske strane, nema sumnje da ćeš se susretati s pitanjem marketinških aktivnosti. Evo nekih temeljnih detalja koji su važni kad je u pitanju promocija u glazbenoj industriji.

Pokaži da postojiš

I više je nego očito da glazbenici „ne postoje“ dok ne dođu do svoje publike. Svakako, to će učiniti kroz glazbu, ali jednako je bitno da svoje slušatelje pronađu prvenstveno u online svijetu. Prije nego što otvoriš stranice i profile na društvenim mrežama, važno je odrediti kome se točno obraćaš i s kime želiš komunicirati. Zapamti dva pravila – manje je više, a spam nitko ne voli.

Osim toga, društvene mreže su samo kamenčić u moru online prilika za promociju. Zagrabi u mulj glazbenih foruma, većih i manjih webova, newsletter opcije, istražuj YouTube kanale i Facebook grupe. A tek glazbeni crowdfunding…

Potakni komunikaciju

Razni nerelevantni Facebook shareovi linkova bez ikakvog konteksta ili pak automatske Twitter objave jamačno nikog ne zanimaju. Sad kad znaš tko ti je publika, sadržaj prilagodi njihovim afinitetima i testiraj, testiraj, testiraj. Nastoj da cjelokupan smjer bude i informativan i zabavan pa objavljuj datume koncerata i pojavljivanja, ali i detalje iz života glazbenika koji, realno, uvijek pale. Osim toga, nikad ne zaboravi da komunikacija mora biti dvosmjerna, bez obzira na broj komentara i upita. Iskrenost i dobru namjeru, ali i ono na drugom kraju spektra publika će uvijek nanjušiti bez greške.

Koristi i offline kanale

Jasno, tipkanje iz udobnosti doma, ureda ili prostora za probe udobno je i jednostavno. Slanje mailova je puno jednostavnije od obilaženja, sastanaka, razgovora. I ipak, na internetu su svi. No, to ne znači da taj vid promocije treba zapostaviti. Upravo suprotno! Baci se na networking, upoznaj ključne ljudi u industriji, organiziraj pojavljivanje izvođača u medijima, koristi street art, gerilu… Mogućnosti su neograničene, samo ih treba primijetiti. Naravno, dobar koncert će i dalje biti najbolji mogući oblik offline promocije.

Uloži budžet, isplati se

Svi smo svjedoci viralnih videa koji osvajaju milijune srca, pregleda i reakcija diljem interneta. No realno, postotak takvog sadržaja možemo prikazati prstima jedne ruke. Osim kvalitete sadržaja (naravno, i same glazbe), za uspjeh je zato bitan i budžet, naročito u samom početku. Ništa nije besplatno, a što prije to osvijestiš, prije ćeš uštedjeti vrijeme i živce.