Image Alt

Milenijalci i Z-generacija: Zašto marketingaši trebaju znati razliku

milenijalci i z generacija

Milenijalci i Z-generacija: Zašto marketingaši trebaju znati razliku

Posljednjih nekoliko godina svi pričaju o milenijalcima. Onda su se odjednom pojavili pripadnici Z generacije. Tko su oni i zašto je marketingašima važno da znaju da milenijalci i Z-generacija NISU jedno te isto.

Z-genovci polako preuzimaju „vlast“

Kada brendovi žele među svoje korisnike dovesti mlađu publiku, obično govore o milenijalcima i Z-gensima kao o istoj skupini ljudi. Istina, i jedni i drugi se smatraju mladim odraslim osobama. I jednima i drugima tehnologija i sve digitalno je u krvi. Iako dosta slični, ove dvije generacije različitije su nego se to na prvu čini.

Naime, milenijalcima se smatraju svi koji su rođeni između 1980. i 2000. godine. Svi oni koji su rođeni (i koji će se roditi) od 2000. do 2020. su pripadnici Z-generacije. Dakle, Z-generacija polako preuzima „vlast“ koja određuje trendove.

Milenijalci i Z generacija – tako slični, a opet…

Glavna razlika između ove dvije generacije je stav prema tehnologiji i novcu. Milenijalci su odrasli uz kazete, DVD-e, ogromna računala i internet koji radi samo ako se prekine telefonska veza. Z-genovci su rođeni u svijetu neograničenog interneta, tableta, pametnih telefona i slično.

Ukratko, milenijalci su posljednja analogna i prva digitalna generacija, dok su Z-genovci prva u cijelosti digitalna generacija.

Jedni čitaju, drugi ne baš

Što se tiče novca (a to je najvažnija informacija marketingašima), milenijalci će uvijek prije kupiti proizvod koji im jamči pozitivno iskustvo. S druge strane, Z-genovci kupuju isključivo praktične proizvode, bez puno filozofiranja i osjećaja.

Osim toga, Z-genovci su generacija kojoj je koncentracija poprilično kratkog trajanja. Oni vole videe u kojima će se u što kraćem roku reći što više stvari. S druge strane, milenijalci više preferiraju čitanje dužih postova (opet: njima je bitno prenijeti osjećaj).

Različite su i društvene mreže

Osim razlike u percepciji svijeta, razini koncentracije i omiljenim medijima, bitno je znati gdje kojoj generaciji treba plasirati određen sadržaj. Naime, pripadnici Z generacije oduševljeni su TikTokom, Snapchatom, YouTubem i Instagramom. Njima je, za razliku od milenijalaca, Facebook već odavno izvan svih trendova.

Dakle, dok se s jedne strane relativno tradicionalni marketinški trikovi mogu još uvijek primjenjivati na milenijalcima, kod pripadnika Z-generacije mora se iznova tražiti nešto novo, „videasto“, kratko, eksplozivno, jasno i – praktično.