Image Alt

Pogreške koje valja izbjegavati na društvenim mrežama

pvzg greske

Pogreške koje valja izbjegavati na društvenim mrežama

Ako se Facebookom, Instagramom i LinkedInom služiš u poslovne svrhe, dobro je znati koje je situacije dobro izbjeći. Pažljivo čitaj sljedeće savjete, možda ti posluže već u sljedećoj objavi.

1. PRISTOJNO KOMUNICIRAJ

Iako si to ne želimo priznati, društvene su mreže odraz našeg ponašanja. Ako se učestalo svađaš s ljudima putem komentara, to nešto govori i o tebi. Radiš li za neki brend, ovakvo što si nikako ne smiješ dopustiti. Razlog je vrlo jednostavan. Koliko god tvoj komentar bio na mjestu – naštetit ćeš reputaciji. Idući put kada kreneš pisati neki pomalo neugodan odgovor, sjeti se poznatih osoba koje su svojom nepromišljenom komunikacijom izazvale skandal. Jedan od primjera svakako su istupi Stefana Gabbane, suosnivača Dolce and Gabbana brenda. Ako i ti ne želiš završiti na ljestvici agresivnih i bezosjećajnih, pronađi granicu pristojnog komuniciranja – i privatno i poslovno.

2. PRIPAZI NA SURADNJE

Želiš li svoju karijeru izgraditi iza nekog brenda ili stvoriti brend od sebe na Instagramu, jedno je sigurno – ne želiš da tvoje objave vrište da su plaćene. Tvoji vjerni pratitelji odmah će to shvatiti, a samim time ćeš u njihovim očima gubiti kredibilitet. Nemoj nas krivo shvatiti. Nema ništa loše u tome da surađuješ s brendovima ili da brend surađuje s influencerima. Ipak, kada neki komentar o proizvodu nije iskren i u stilu osobe koja to objavljuje, to se jako osjeti.

3. TRIPUT PROVJERI PA OBJAVI

Poznati su brojni gafovi s komentarima za doradu ili oznakama poput ‘status:’, koje očito nisu trebale biti dio Facebook ili Instagram objave. Do ove greške dolazi isključivo zbog nemara. Svaki put prije nego što nešto objaviš, dobro obrati pažnju na status i provuci ga kroz ispravi.me. Tako ćeš izbjeći neugodne situacije.

4. DRŽI DO KONTEKSTA

Društvene mreže svima nama služe da ispričamo priču. No, ponekad nas ideje toliko ponesu da ne vidimo širu sliku. Svoju objavu uvijek moraš uzeti sa zrnom soli. Primjerice, modni brend Reformation stvorio je skandal posve nepromišljenom objavom. Na Instagramu je objavljena fotka modela koji pozira na stolu u tvornici, dok oko nje žene šiju haljinu u ne baš najboljim uvjetima. Na stranu s očitom problematikom poslovanja, ovakav se scenarij može izbjećiplaniranjem i promišljanjem o tome kako objava izgleda i može li nekoga uvrijediti.

5. VIŠE SLUŠAJ, MANJE PRIČAJ

Pronađeš li se nekada u situaciji da brend pitaš nešto, a dobiješ unificirani odgovor koji nema veze s tvojim pitanjem, imat ćeš osjećaj da te se ne sluša. Kako ni tebi ovakav stav vrlo vjerojatno nije drag, nemoj ga ni ti prakticirati. Uvijek nastoj ponuditi najbolje rješenje i osluškuj potrebe korisnika. Vidiš li da se neko pitanje ponavlja, razmisli kako neku objavu ‘prodajnog’ karaktera možeš pretvoriti u odgovor na to pitanje i tako ukazati na prednosti proizvoda ili usluge.