Image Alt

Psihologija supermarketa je ono što te tjera na kupovinu

psihologija supermarketa

Psihologija supermarketa je ono što te tjera na kupovinu

Većina ljudi prije odlaska u supermarket najprije napravi popis stvari koje treba kupiti. Kada detaljno planiraš, to dobro dođe i tvom novčaniku, ali često i zdravlju. Međutim, uvijek se nekako dogodi da se doma vratiš s hrpom čipseva, čokolada, slatkiša i slične nezdrave hrane. Kako uopće dođe do toga? Pročitaj kako na tebe utječe psihologija supermarketa.

Zašto prvo vidimo voće i povrće

Ako te išta tješi, to što svaki put poklekneš nije do tebe. Jednostavno, supermarketi su najveći stručnjaci u psihološkim igricama. Evo kako.

Kada uđemo u supermarket, prvo što ćemo vidjeti najčešće su – voće i povrće. Nekoliko je razloga za to. Prvo, dokazano je da sve te boje i osjećaj svježine, pa čak i zdravlja čine ljude sretnima. To je prvi dojam koji se uglavnom stječe u dućanima. Nije loše, zar ne?

Drugi razlog zašto se voće i povrće nalazi na ulazu u supermarket je taj što daju osjećaj tržnica. Zbog toga je jedna od prvih podsvjesnih misli i ta da je tu sve domaće i, još važnije, jeftino.

Sve je strateški složeno

To čak i nije sve. Voće i povrće navući će nas na kupovinu jer želimo jesti zdravo. Onda, kada kupimo i koju vrećicu čipsa više neće nas peći savjest jer smo kupili i voće i povrće. Da, tako funkcionira psihologija…

Kako se dalje krećeš po supermarketu, nailazit ćeš na stvari koje ćeš savršeno moći kombinirati jednu s drugom. Gotovo da će ti se večera sama složiti u košaru ili kolica.

Također, zanimljivo je i to što se proizvodi koji će se sigurno svidjeti djeci nalaze na mjestima koja su u razini njihova vida.

Znaš li da i glazba utječe na kupovinu

Osim pomno i strateški isplaniranog razmještaja u supermarketima, na kupovinu će utjecati i boje, mirisi i zvukovi. Tako ćeš u supermarketima uživati u nekoj laganoj, gotovo nečujnoj glazbi ili pak – tišini. Pokazalo se, naime, da tišina djeluje povoljno na kupovinu jer je kupac tada više skoncentriran, a time i spreman više potrošiti.

Koliko glazba djeluje na kupovinu, pokazalo je i jedno istraživanje u kojem su u jednom supermarketu puštali francusku glazbu, a u drugom njemačku. U supermarketu s francuskom playlistom zabilježena je povećana prodaja francuskih vina, a u onom s njemačkom glazbom u pozadini njemačkih vina.