Image Alt

”Čuvajte svoju i virtualnu privatnost svoje djece”-Gostujuće predavanje izv. prof. dr. sc. Igora Kanižaja

”Čuvajte svoju i virtualnu privatnost svoje djece”-Gostujuće predavanje izv. prof. dr. sc. Igora Kanižaja

,,Naša djeca su bez nadzora u online svijetu, a pomoć nas traže tek kad se dogodi nešto negativno. Zbog velike izloženosti moramo preuzeti aktivnu ulogu roditelja i pružiti im oslonac” istaknuo je izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te potpredsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) u sklopu gostujućeg predavanja Utjecaj medija na djecu i mlade na kolegiju Komunikologija održanom u ponedjeljak 11. siječnja 2021.

Godina iza nas promijenila je naš način života, ali i način na koji komuniciramo. Svakodnevna izloženost ekranima koji u vrijeme društvenog distanciranja postaju naše utočište ne mora nužno biti loša, već može doprinijeti i poboljšanju komunikacije s drugim članovima obitelji, posebice adolescentima, istaknuo je izv. prof. dr. sc. Kanižaj.

Tijekom predavanja predstavio je rezultate nacionalnoga istraživanja koje je provelo Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) u suradnji s Agencijom Ipsos, te uz podršku UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije (AEM). Istraživanje je pokazalo da građani smatraju važnim pitanje privatnosti i sigurnosti, prepoznavanje lažnih vijesti i dezinformacija, kao i uvažavanje i poštovanje mišljenja drugih ljudi, njihovih mišljenja i stavova u kontekstu komunikacije putem digitalnih medija.

Nadalje, osvrnuo se i na preporuke Američke pedijatrijske akademije o prosječnom vremenu provedenom pred ekranima koje kontinuirano raste. I u Hrvatskoj se izloženost odvija vrlo rano i vrlo intenzivno: čak 40 % jednogodišnjaka provodi vrijeme pred ekranom. Razlog tomu krije se u dostupnosti, okruženju, ali i privlačnosti ekrana, naglasio je izv. prof. dr. sc. Kanižaj, zbog čega djeca bez kontrole mogu gledati najkvalitetniji, ali istodobno i najrizičniji sadržaj.

”Uzmite vrijeme kako biste shvatili što Vaša djeca vole, koji im sadržaji trebaju, što ih uzbuđuje, a što uznemiruje, a navedeno će Vam omogućiti da im budete bliže” rekao je izv. prof. dr. sc. Kanižaj. Analizirajući društvene mreže koje mladi najčešće koriste, istaknuo je i pogreške koje pritom čine, kao i rizična ponašanja koja prakticiraju. Također, osvrnuo se i na projekt nastao 2017. u suradnji DKMK-a i Wiener osiguranja – UHO (Utočište hrabrih online) kojemu je cilj prevenirati online nasilje među djecom. Iskustva i savjete djeca mogu anonimno podijeliti, a na njihova pitanja odgovaraju poznati YouTuberi u suradnji s DKMK-om i Hrabrim telefonom.

Govoreći iz uloge komunikacijskog stručnjaka, ali ponajviše iz uloge roditelja, naglasio je važnost osiguravanja pozitivnog primjera djeci, promišljanja o objavi sadržaja na kojima su i naša djeca, kao i kontinuiranog obrazovanja roditelja za medije. Kao najveći izazov u vremenu pred nama istaknuo je pitanje sigurnosti i privatnosti. ”Čuvajte svoju i njihovu virtualnu privatnost!” zaključio je izv. prof. dr. sc. Kanižaj.