Image Alt

Kako izgraditi snažan i prepoznatljiv brand?

Kako izgraditi snažan i prepoznatljiv brand?

U sklopu kolegija Strategije upravljanja odnosima s javnošću na drugoj godini specijalističkog diplomskog stručnog studija Marketinga i komunikacija, imali smo priliku čuti Petru Despot Domljanović, brand konzultanticu s više od 10 godina iskustva u izradi brand strategija, strateških komuniciranja i analitičkom istraživanju.

Petra je studentima pripremila izlaganje na temu „Kako izgraditi snažan i prepoznatljiv brand“. Trenutno radi u agenciji Fabular, a prije toga radila je devet godina u Brandoctoru, prvoj specijaliziranoj agenciji za branding na području Hrvatske. Neki od brandova i klijenata s kojima je radila su Grawe Hrvatska, AutoZubak, Oryx Grupa, Maistra Hotels&Resorts, Degordian, Stina, Babycenter, Dobro i Stories – Croatian Unique Hotels.

Svi mi znamo da brand priča priču, a Despot Domljanović kaže da osobno izbjegava storytelling kao naziv, ali se slaže da brandovi to danas rade i svima je u cilju ispričati što bolju priču sve zahtjevnijim potrošačima, a novim je brandovima sve teže probiti se u već zasićenom tržištu. No, bitno je potaknuti Brand awareness kao i diferenciju od ostalih brandova.

“Mi smo stručnjaci za žigove (brandove), a ne robne marke

Brand je skup jedinstvenih asocijacija koje žive u svijesti potrošača“

Moramo imati na umu da branding nije oglašavanje/logotip/nova web stranica, već da je branding jedinstvena priča koja uključuje 100 % emocija

Kako gradimo brandove?

Krećemo od analize i brainstorminga koja vodi prema jedinstvenoj priči koju ćemo ispričati našim potrošačima i kako pozicionirati naš proizvod na tržištu, a tek tada radimo na kreiranju samog imena branda i logotipa te na kraju komunikacijsku strategiju kako pristupiti potrošačima.

Petra nam je također otkrila 8 (tajnih sastojaka) koji grade uspješan i snažan brand, a sto su;

  • Relevantne emocioalne asocijacije
  • Diferencijacija
  • Psihografske karakteristike potrošača i pozicioniranje
  • Izraz samog sebe
  • Ciljana komunikacija
  • Dostupnost
  • Vrijednost
  • Relevantni udio u svijesti potrošača

U nastavku predavanja Petra Despot Domljanović predstavila je nekoliko brandova na kojima su radili te sa kojim sve izazovima se susrela u svakom od njih. Krenuvši od Frodda kojem je bio cilj postati broj 1 dječji dućan obuće u Hrvatskoj, trebalo je osmisliti individualan pristup prema svakom djetetu, radio se redizajn trgovine, logotipa, no između ostalog i novi slogan: “Svaki korak je tvoja priča“. Izazov je bio fokus grupa na kojoj su sudjelovala djeca u prisustvu roditelja, dizajner cipela i dječji psiholog, cilj je bio da djeca sama dizajniraju svoje cipele čime bi došlo do individualnosti, te je osmišljen poseban prostor na cipelicama na kojem se djeca mogu vlastito ručno potpisati. Kao što možemo očekivati projekt je bio uspješan te je došlo do porasta od 20 % u prodaji na području Hrvatske.

Zatim smo vidjeli stvaranje novog branda, The Melengran hotel u centru Rovinja kojem je glavi simbol Šipak/Nar koji je također simbol grada Rovinja, svaka hotelska soba je imala svoju pisaću mašinu na kojoj su posjetitelji tj. gosti imali priliku napisati svoju priču ili ostaviti poruku budućim posjetiteljima. Osim pisaće mašine hotel je bio opremljen personaliziranim setom posuđa i promo materijalima koji su također bili na temu nara.

Nadalje 3A Composites Core Materials, tvrtka za proizvodnju plastike u Švicarskoj. Prijašnje ime branda je bilo AirexBaltekBanova, no došlo je do redizajna pa je nastalo novo ime 3A Composites Core Materials, osmišljen je novi vizualni identitet, logotip i slogan “The future is greener“

Također, vidjeli smo stvaranje branda kozmetike naše najpoznatije visažistice Marije Butković pod nazivom Marra. Cilj je bio osvijestiti žene da je Mara je predstavnik drugačije filozofije o ljepoti, koja slavi karakter odnosno strast osobnost i posebnost svake žene te reći im da “Ona ima ono nešto“ što je ujedno bio novi slogan.

Na kraju smo vidjeli kako potaknuti svijest potrošača o najstarijem boksačkom klubu u Zagrebu i potaknuti najmlađe da se počnu baviti tim sportom. Radi se o Boksačkom klubu Lokomotiva za koji je osmišljen i napravljen profesionalan brand video, a u njemu se pojavljuje Petar Cetinić koji je boksački prvak u kategoriji do 69 kilograma.

Po završetku predavanja, imali smo priliku sudjelovati na radionicama to jest na stvaranju novog branda. Studenti su bili podijeljeni u nekoliko grupa te su radili na stvaranju – Novog hotela u centru Zagreba ili Craft piva iz srca Istre. Svaka grupa je prezentirala svoju ideju, a Petra Despot Domljanović nam je davala savjete što bi još trebalo popraviti, na čemu još dodatno poraditi i porazmisliti kako bi naš novi hotel ili craft pivo imalo još bolju priču. Nakon što su sve grupe su uspješno odradile svoj zadatak, time je završilo ovo gostujuće predavanje.

Zahvaljujemo se Petri Despot Domljanović na dolasku u Poslovno Veleučilište Zagreb te na svim korisnim savjetima i primjerima kako napraviti uspješan i snažan brand koji će biti drugačiji, te time dobiti na posebnosti na domaćem, kao i na svjetskom tržištu.

Ivan Žuntar