Image Alt

Recept za poslovni uspjeh glavnog urednika Lidera

Miodrag Šajatović - naslovna

Recept za poslovni uspjeh glavnog urednika Lidera

”Prepoznajte interese publike i probajte ih zadovoljiti na što više različitih platformi”

Pokretanje vlastitog medijskog poslovanja podrazumijeva suočavanje s brojnim izazovima: od pronalaska kvalitetnog strateškog partnera do kreiranja medijskog sadržaja koji će imati svoju publiku, istaknuo je Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera na gostujućem predavanju održanom na Poslovnom veleučilištu Zagreb u ponedjeljak 6. svibnja 2019. godine. U dvosatnom izlaganju u sklopu kolegija Medijski menadžment studentima marketinga i komunikacija te menadžmenta i produkcije u kulturi Šajatović je opisao svoje novinarske početke u nekadašnjem Poletu i Omladinskom listu, a kasnije i Poslovnom tjedniku. Bogato iskustvo u poslovnom novinarstvu ohrabrilo ga je na ulazak u medijsko poduzetništvo te uz kolegu Željka Vukelića 2005. pokreće tjednik Lider koji je ubrzo potom postao lider među specijaliziranim tiskanim medijima u Hrvatskoj. No, počeci nisu bili nimalo lagani, budući da je opstanak u medijskoj industriji ovisi o mnogo različitih faktora – ideji, dobrom proizvodu, ali i profitabilnosti.

Govoreći o izazovima tiskanih medija u Hrvatskoj, osvrnuo se na sve veći bijeg na digitalne platforme koje novinskim izdavačima pomažu u održivosti postojećih poslovnih modela. ”Prepoznajte interese publike i probajte ih zadovoljiti na što više različitih platformi” poruka je Miodraga Šajatovića koji je opisao Liderov koncept poslovanja koje se može pratiti na nekoliko razina: tiskano izdanje, digitalno izdanje, klasični web portal, event menadžment u vidu organiziranja brojnih zapaženih konferencija te osnivanje brojnih klubova/udruženja koja okupljaju različite dionike u društvu.

Jasno definiranje strategije poslovanja ključno je u daljnjim aktivnostima, no svakako se ne smije zanemariti ni uloga publike i osluškivanje njihovih potreba. Lider je kao svoj temeljni cilj od početaka izlaženja istaknuo poticanje izvoza, a prate i probleme poduzetnika o kojima redovito izvještavaju, što poslovna zajednica svakako prepoznaje i cijeni. Lider poslovnog tjednika Lider potvrdio je kako je uspjeh njegove organizacije na medijskom tržištu sažet u tri natuknice – upornost, poštenje i sreća. Iako je svjestan dominacije Lidera na poslovnoj medijskoj sceni, Šajatović je priznao kako mu je žao što zapravo nemaju pravu konkurenciju u ovom segmentu, budući da smatra da bi to doprinijelo kvaliteti poslovnog novinarstva.

Osvrnuo se i na ulogu event menadžmenta u poslovanju medija i iznio zanimljivo iskustvo gostovanja Jacka Welcha, američke menadžerske ikone na njihovoj prvoj konferenciji u Lisinskom. ”Sitnice su važne u planiranju događaja” poručio je okupljenim studentima, dodajući kako je važno imati prave govornike koji će publici osigurati dodatnu vrijednost iskustva. Zaključno je studentima odgovorio na nekoliko pitanja o tome koja mu je uloga najdraža (kolumnista, urednika ili vlasnika medija), otkrio što čita u slobodno vrijeme te prognozirao budućnost tiskanih medija. Studenti su dobili i posebnu pogodnost otkrivanja korisničkog iskustva čitanja tjednika Lider na digitalnim platformama mjesec dana besplatno. Zahvaljujemo gospodinu Šajatoviću na gostovanju i dijeljenju dobrih poslovnih praksi.