Image Alt

Studentski posjet agneciji Infinum na temu UX (korisničko iskustvo)

Studentski posjet agneciji Infinum na temu UX (korisničko iskustvo)

Uz stručno i budno oko profesorice Korane Simonović, posjetili smo tvrtku Infinum gdje smo imali razna iskustva: pojeli smo fine muffine, osvježili se sokovima, dobili poklone, razgledali i saznali puno novih informacija o UX procesima u kreiranju aplikacija. Infinum je agencija koja pruža usluge dizajna i razvoja web te mobilnih aplikacija, a posjetili smo ih u sklopu kolegija Korisničko i potrošačko iskustvo (UX/CX), na Diplomskom stručnom studiju marketinga i komunikacija. Djelatnice Infinuma srdačno su nas dočekale uz muffine i osvježenje, a zatim je krenula i prezentacija. Gospođica Jelena Njeguš, dizajnerica u Infinumu, održala nam je predavanje/prezentaciju u kojoj je kratko predstavila tvrtku, dizajnerski tim najveći u Hrvatskoj i neke njihove najznačajnije projekte kao što su:

  • Loop – glazbena web aplikacija za izradu aranžmana.
  • Maistra – aplikacija za upravljanje rezervacijama i smještajnim jedinicama.
  • UNIPHI – aplikacija za vođenje i organizaciju sveučilišnih bratstava u SAD-u.
  • Porsche – loyalty aplikacija za korisnike vozila marke Porsche koji kroz nju ostvaruju brojne pogodnosti.
Procesi izrade projekata

Nakon uvoda o agenciji, prezentacija se okrenula temi procesa izrade projekata u Infinumu, pa smo tako naučili da čitav proces izvedbe projekta počiva na istraživanju potreba korisnika. Nakon što s klijentom (korisnikom) definiraju njegove potrebe, djelatnici timova kreću u „slaganje“ korisnikove želje u ideju za finalni proizvod. Metoda izrade proizvoda kreće inicijacijom (radionica s klijentom), nakon nje slijedi istraživanje (onoga što postoji na tržištu, korisničke persone, konkurencija), pa zatim kreće izrada koncepta. Sljedeći je korak definiranje (popisivanje funkcionalnosti proizvoda), wireframe design (bazično slaganje ekrana aplikacije), a zatim slijedi dovršavanje i handof klijentu. Nama najzanimljiviji dio odnosi se upravo na UX procese (procese definiranja korisničkog iskustva) koje djelatnici Infinuma provode u postupku realizacije svojih projekata. UX proces kreće od želje korisnika, a završava gotovim proizvodom. Primjerice,  ako klijent „Treba mjesto gdje će živjeti“ onda slijedi „Izgradit ćemo kuću“.

Nakon inicijalne radionice s klijentom kreće detaljna izrada korisničke persone koja obuhvaća fotografiju, osobne podatke, razinu stručnosti i informatičke pismenosti. Definiranje korisničkog putovanja kroz proizvod, u ovom slučaju aplikaciju, sljedeći je jako važan korak. U tom se koraku definiraju stresori koji djeluju na korisnika i moguća olakšanja kroz korištenje proizvoda. Nakon što se kreira korisnički put kroz aplikaciju, izrađuje se system flowchart (povezivanje ekrana), definira se izgled korisničkog sučelja, kreiraju se već spomenuti wire frameove i screen flow (tok ekrana aplikacije).

Korisničko testiranje

„Ne testiramo Vas nego naš proizvod.“

Korisničko testiranje u ovom stadiju izrade aplikacije pomaže u preciznom definiranju korisničkog putovanja kroz aplikaciju, a ono pokriva pretpostavke o korisničkom putovanju na temelju zadataka koje korisnik rješava. Screen design (izrada izgleda ekrana aplikacije) i style guides (vodič stila), faze su u izradi u kojima se definiraju i završavaju svi elementi aplikacije. Review & implementation (revizija i implementacija) posljednja je postaja izrade aplikacije u kojoj se ponovno na temelju korisničkog testiranja developerima daju komentari, kritike i sugestije za poboljšanje proizvoda prije konačne produkcije i predaje klijentu. Kroz ovu su nas detaljnu prezentaciju Infinumovi djelatnici upoznali s temeljima izrade njihovih proizvoda, a to je upravo korisničko iskustvo. Naučili smo koji su koraci obavezni i prijeko potrebni u izradi proizvoda s kojima će korisnik biti zadovoljan i koji će mu olakšati život. Nakon prezentacije ostalo je vremena za naša pitanja i još detaljnije objašnjenje procesa, a saznali smo da Infinum organizira i Infinum design academy (tečaj za izradu mobilnih aplikacija), da su interno angažirani u velikom broju aktivnosti koje poboljšavaju radne procese, uvode nove ideje u rad i zbližavaju timove – The Good Stuff. Objasnili su nam i organizaciju odjela tvrtke i predstavili Infinum foundation projekt koji se fokusira na dobrotvorni rad i daje 1% prihoda u dobrotvorne svrhe.

Posjet Infinumu završili smo uz obilazak zanimljivog dizajnerski sređenog radnog prostora koji pruža ugodan osjećaj. Pred odlazak nagradili su nas i bogatim poklonima. Zahvalni smo Infinumu na iscrpnom predavanju i lijepom iskustvu.

 

Vlasta Bella
Specijalistički diplomski studij marketinga i komunikacija
Poslovno veleučilište Zagreb
Kolegij: Korisničko i potrošačko iskustvo (UX/CX), predavačica: dr. sc. Korana Simonović, prof. sociologije