Održan završni event studentskih projekata, tim PVZG-a postigao izvrstan uspjeh!

Završni event predstavljanja studentskih projekata u okviru Kreativne radionice „Hrvatska pamet Hrvatskoj“ održan je  u četvrtak, 3. travnja u dvorani Cinestar  centra Avenue Mall. Zadatak je bio Inkluzija osoba s invaliditetom u procesu kupovine  za prodavaonice Konzuma. Prezentacije su održane pred članovima žirija (činili su ga predstavnici grupe Fortenova kao naručitelja, zatim Konzuma i udruge za invalidne osobe SUMSI kao potencijalnih korisnika), uz predstavnike organizatora projekta (Poslovni dnevnik – grupacija Večernjeg lista). Naš tim je svojim predanim radom ostvario mjesto u završnom krugu natjecanja. Prezentacija njihove ideje – inovativna mobilna aplikacija pod nazivom „Saša – tvoj prijatelj u kupnji“  bila je izvrsna, te ovim putem čestitamo na zapaženom ostvarenom uspjehu!

Tim studenata PVZG-a predstavljali su naši studenti 2. godine stručnog diplomskog studija marketinga i komunikacija Vedrana Dragičević Borovec, Matea Radoš, Nikol Garafulić, Esmeralda Marčeta i Saša Tešić, pod mentorstvom dr. sc. Sanje Rocco i vanjskog suradnika Marka Bausa, dipl. dizajnera. Zajedničkim snagama predstavili su svoj rad, Sašu – osobnog asistenta pri kupnji. Aplikacija je osmišljena na način da svatko može odabrati individualnog asistenta u kupnji, što uključuje i odabir spola te boje glasa personaliziranog asistenta. Slijepi i slabovidni s njime bi razgovarali glasovno, oni s poteškoćama sluha koristili bi chat modul koji interpretira govor i sliku u tekst. Za osobe s motoričkim invaliditetom, Saša dovodi kupca do dućana, te u poslovnicama funkcionira uz pomoć lokatora. Kad se kupac približi artiklu, uključuje se virtualna stvarnost kao i trenutne akcije.

U nastavku donosimo kratki intervju s našom studenticom Vedranom Dragičević Borovec koja je u ime cijelog tima iznijela stavove i osvrt na cijelo iskustvo.

Osobe s invaliditetom se u stvarnosti svakodnevno suočavaju s brojnim i vidljivim, ali i nevidljivim preprekama koje sprječavaju njihovu punu uključenost. Iako društvo sve više prepoznaje potrebe osoba s invaliditetom i poduzima razne akcije, smatrate li da postoji još puno toga za učiniti kako bi se pomoglo osobama s invaliditetom?

Osobe s invaliditetom nažalost nisu u dovoljnoj mjeri uključene u društveni život upravo iz razloga što im nije mnogo toga nije prilagođeno niti im omogućava obavljanje nekih osnovnih ljudskih potreba kao što je npr. svakodnevna kupovina životnih namirnica. Svakako postoji puno toga što se može učiniti za osobe s invaliditetom kako bi postali ravnopravni članovi društva i kako bi se oni sami osjećali da su jednaki svima ostalima, bez obzira na njihov invaliditet, te da nisu u nikakvoj posebnoj „kutiji“.

Koji je bio glavni motiv da se uključite u projekt?

Projekt nam je bio prezentiran kao kreativna radionica za konkretno Forteanova grupu. I na prvu nije zvučalo kao nešto što bi nas privuklo sve do trenutka dok nismo saznali koja je ciljana skupina za koju se projekt provodi. Sama činjenica da svojim idejama odnosno kreativnim konceptom možemo pridonijeti poboljšanju kvalitete života osobama s invaliditetom je bilo nešto na što nitko od nas nije ostao ravnodušan i doslovno u istom trenutku smo pristali biti dio ove priče. Osobe s invaliditetom uz našu pomoć i s novim rješenjima mogu biti ravnopravni članovi društvu i to je ono što je bio naš glavni motiv – ući u njihove cipele, detektirati njihove svakodnevne osjećaje i skupa s njima otkloniti sve predrasude o njima samima.

Rad na projektu bilo koje vrste često se pokaže kao velik izazov. Od osmišljavanja učinkovite ideje, do organizacije projekta, i na kraju, završnog rezultata. Koje su prednosti edukacije iz projektnog menadžmenta?

Velika prednost nam je bila što smo studenti druge godine diplomskog studija što znači da smo mogli primijeniti niz stečenih znanja iz različitih kolegija koje smo slušali prethodnih pet godina.

Iako je ovaj projekt bio u sklopu kolegija Upravljanje markama – branding, sve ono što smo prolazili na ostalim kolegijima je uvelike primijenjeno na ovom projektu i samim time ništa nismo doživljavali kao problem, nego izazov za koji tražimo najbolje moguće rješenje.

Analiza postojećeg stanja, dubinski intervjui, koncept, upravljanje prodajom, zadovoljstvo klijenta u odnosu na korisnika odnosno kupca, izrada same prezentacije i u konačnici javni nastup odnosno iznošenje same prezentacije je samo kruna svega što smo prošli u ovih pet godina studiranja – jedna zaokružena cjelina.

Provedba projekta je izazovan zadatak jer je vrlo dinamična, donosi brojne nepredviđene okolnosti i ovisi o uspješnoj suradnji svih projektnih dionika.  Koje savjete bi podijelili za uspješnije upravljanje provedbom projekta?

U svakom timu, pa tako i u našem, mora se znati tko je za što zadužen i što se od njega očekuje. Na samom početku smo podijelili neke osnovne zadatke i znali smo tko u kojem trenutku nastupa. Naravno da je tu bilo međusobnog uskakanja i davanja smjernica jedan drugome kako bi svi skupa došli do zajedničkog cilja.

Upravo sve navedeno najbolji je savjet kako uspješno provesti neki projekt. Uz to svakako treba naglasiti da je jako bitno da svi u timu vjeruju u to što radite, da vjeruju u svakog člana tima i da stojite na kraju iza dobivenog projekta.

A da je tome tako, u našem slučaju, najbolje govori činjenica da ponovo sve radimo sve bi isto napravili i ne bismo ništa mijenjali jer znamo da smo napravili jako dobar projekt iza kojeg ponosno stojimo.

Mentori na ovom projektu su bili prof. Sanja Rocco i prof. Marko Baus. Koja je uloga mentora/voditelja u projektima? Smatrate li da su mentori ispunili  Vaša očekivanja?

Mentori su i više nogo ispunili naša očekivanja jer smo u svakom trenutku osjećali da su dio nas i da jednako kao i mi žele dati najbolji dio sebe u to. Bili su nam na raspolaganju kad god nam je bilo potrebno, kad god je „zapelo“ i sa svojim idejama uvelike pridonijeli konceptu koji smo predstavili.

I ovim putem, još jednom, kao cijeli tim želimo im reći jedno veliko hvala što su bili dio našeg puta.

Jako je važno da studenti još za školovanja surađuju s gospodarstvom,  odnosno  spajanjem  znanosti, tj. obrazovnih institucija i gospodarstva potaknuti kreativnost studenata te ih uključiti u realni sektor. Kako gledate na takve prilike? Što za Vas znači takvo iskustvo?

Kada dobijete priliku kao student biti dio poslovnog svijeta i kada imate priliku da vas akteri poslovnog svijeta čuju i dožive, to je veliki vjetar u leđa svakom studentu za svaki sljedeći korak u životu. Ovakvi i slični projekti studentu daju osjećaj samopouzdanja i da postanu svjesni svega što ste do tog trenutka naučili kroz svoj studij.

Ovo iskustvo je nešto što će svakoga od nas još dugo pratiti: timski rad, plemeniti cilj, poslovni svijet, uloženo vrijeme i trud, kreativnost i niz drugih momenta je ono što nam ostaje i kad se zastori spuste.

 

PVZG iskreno čestita našim studentima i profesorima na ovom iznimnom postignuću! Zahvaljujemo na inspirativnim riječima te se  nadamo i daljnjem povezivanju,  suradnjama i novim prilikama kako bi ovakvih iskustava bilo čim više!

 

Vijest o održanoj završnoj svečanosti u Cinestaru  s portala poslovni.hr možete pročitati na linku:

https://www.poslovni.hr/hrvatska/chatbot-i-pronadi-me-vodili-kupce-do-proizvoda-a-hefestovo-rjesenje-do-pobjede-4437270

 

Urednica članka: Ružica Ištuk