Nedavno ste otvorili vlasti obrt D’ora za za savjetovanje u vezi s poslovanjem i
ostalim upravljanjem. Kako je došlo do realizacije ideje? Opišite nam ukratko čime
se Vaš obrt bavi.
Tako je, moj obrt D’ora kroz koji dan puni prvu godinu poslovanja. Odlučila sam ga otvoriti
kao poklon sebi za 23 rođendan. Oduvijek sam težila zaplivati poduzetničkim vodama, a
nakon rada u IT sektoru i sektoru civilnog društva, točnije u neprofitnim organizacijama
koje provode europske projekte, primjetila sam veliku potrebu na tržištu za freelance
radom u sektoru marketinga, grafičkog dizajna i event managementa. Volim poslovne
izazove i s uzbuđenjem pristupam svakom novom projektu stoga je otvaranje vlastitog
obrta bio logičan sljedeći korak za mene koji mi je omogućio fleksibilnost i priliku da radim
i stvaram po vlastitim pravilima. Moji klijenti me najčešće angažiraju za vođenje društvenih
mreža, dizajniranje promotivnih materijala, držanje edukacija i radionica i organiziranje
korporativnih događanja.
Koji su najveći izazovi s kojima se trenutno suočavate kao samostalna
poduzetnica?
Svaki mjesec je drugačiji! Nema konstante kao kada je riječ o regularnom zaposlenju.
Nekada radim više, nekada manje pa je ista priča i sa zaradom. Meni osobno to paše i
motivira me, ali ponekad mi nedostaje predvidljivosti. Velika je odgovornost i samostalno
stajati iza svega, dobroga i lošega. Učim se da su stranputice na karijernom putu
neizbježne, ali i kako što bolje i transparetnije komunicirati i rješavati probleme na koje
naiđem. Djelatnost s kojom se bavim često nema jedan točan odgovor, ali je toliko krivih!
Treba razumjeti klijenta i znati ponuditi više rješenja i pristupa kako bi problem bio
adekvatno riješen, a klijent zadovoljan!
Organizacija događaja prema nekim istraživanjima ubraja se među najstresnije
aktivnosti. Kako se Vi nosite s time i imate li neke preporuke kako organizirati
uspješan događaj?
Tokom organizacije događaja toliko sitnica (ali i velikih stvari) mora se uskladiti u savršenu
harmoniju kako bi događaj bio uspješan. To je vrlo stresno, pogotovo kada nešto krene po
krivu, a nekako uvijek nešto krene po krivu. Ne snađu se svi u ovom poslu upravo iz
razloga jer ne postoje 2 ista događaja i razina improvizacije i donošenja odluka zna biti
izazovna. Sad već imam par utakmica u nogama i volim vjerovati da dobro razmišljam pod
stresom pa evo i par savjeta:
● Kiša će uvijek pasti kada se nadate da neće, uvijek imajte natkriveni plan B- mokri
gosti= nesretni gosti!
● Povežite se s profesionalcima bež čijih znanja i vještina ne možete. Stvorite svoj
dream team u koji imate puno povjerenje i koji imate na brzom biranju, za mene su to
često: fotograf, DJ, catering, audio vizualna oprema, cvjećar, moderator, prijevoznik i
sl.
● Vizualni materijali koji se koriste na događaju moraju biti iznimno dobro osmišljeni!
Ne štedite na dizajneru i na vremenu provedenom smišljajući materijale. Znakovi,
program, raspored zbivanja, ključne informacije i slični materijali imaju veliku važnost
za prijenos poruka i navigiranja kroz sve faze i dijelove događaja.
● Kao što kaže engleska izjava: Face the music! Kad nešto krene po krivu- reagiraj,
rješavaj i budi tu! Najgora stvar koju možeš napraviti je praviti se da problem ne
postoji.
U diplomskom radu obrađivali ste sve popularniju temu greenwashinga. Kako
ojačati svijest potrošača o manipulativnim tehnikama kojima se koriste brendovi s
ciljem dokazivanja društveno odgovornog poslovanja?
Držim da je kritičko razmišljanje i sposobnost donošenja samostalnih odluka od iznimne
važnosti u stvaranju osobnog identiteta i navigiranju kroz današnjicu pa tako i kroz šumu
marketinških poruka kojima je svaki pojedinac svakodnevno izložen. U radu sam obradila
tzv. 7 grijeha greenwashing-a koji pomažu razlučiti stav o informacijama koje
konzumiramo. Kroz istraživanje sam primjetila nisku razinu svjesnost prosječnog
potrošača o postojanju i značenju eko oznaka. Svima koji žele donositi svjesnije odluke
prema podržavanju odgovornog poslovanja preporučam da se informiraju o eko
oznakama “Prijatelj okoliša” i “Eco Label”. Po meni, potrošač koji preuzima vlastitu
odgovornost u ekološkoj racionalizaciji provjeravanja podrijetla sirovina i procesa
proizvodnje, distribucije i upravljanja otpadom, informira se o regulacijama i zakonima i
radi istraživanje koje smatra svrhovitim prilikom donošenja kupovnih odluka.
Koja znanja i vještine stečene na studiju Marketinga i komunikacija na Poslovnom
veleučilištu Zagreb primjenjujete u svakodnevnom poslovanju?
Vjerujem da sam kroz oba stupnja visokog obrazovanja koja sam stekla na PVZG-u
ostvarila široku paletu vještina i znanja koje zaista svakodnevno koristim. Smatram da
tokom studiranja svatko usvoji onoliko koliko želi. Meni je bilo od iznimne važnosti upiti što
više jer za mene teme marketinga, PR-a i managementa nude nepresušan izvor interesa i
radoznalosti. Danas se često sjetim brojnih prezentacija koje sam održala tokom
studiranja i mislim da sam upravo kroz njih ispolirala vještinu javnog govora, ali i
istraživanja i sažimanja informacija na zanimljiv i uvjerljiv način, što je i cilj marketinškog
komuniciranja. Tokom preddiplomskog studija odlučila sam otići na Erasmus+ program
stručne prakse i vjerujem da sam upravo u tom periodu usvojila vještinu snalaženja i
rješavanja problema koje su mi danas od velike koristi. Svima koji su u mogućnosti
preporučam odlazak na Erasmus+ programe mobilnosti, mislim da je takve prilike šteta
propustiti. Na PVZG-u sam uvijek cijenila što je fokus stavljen na obrađivanju aktualnih i
trenutnih zbivanja u svijetu marketinga i PR-a, a ne na listanje i memoriziranje
nepregledne literature iz prošlog stoljeća koja danas jednostavno nije relevantna. Mislim
da se na taj način studentima daje dobar uvid u trendove i pruža širok spektar znanja koja
su primjenjiva u stvarnome svijetu.