-
Vaša karijera razvijala se u različitim industrijama, a sve ih povezuje marketing. Koji dio marketinga Vas najviše zanima i zašto?
Tako je, uvijek sam nekako radila kreativne poslove, no nisam odmah znala da je marketing posao kojim se želim baviti. Kruzer na kojem sam radila kao fotografkinja me svakako nekako pogurao u kreativu, tada sam počela gledati svijet kroz objektiv, primjećivati detalje, i shvatila da sve vidim drugačije, te da moram raditi nešto kreativno jer me to ispunjava. Najviše me zanima storytelling, a to je ujedno bila i tema mog završnog rada. Smatram da je storytelling iznimno moćna tehnika pomoću koje se mogu napraviti odlične kampanje, i prije svega kampanje koje djeluju. Danas posebno, u vrijeme internet kad je pažnja korisnika sve kraća, dobra priča jedino ostaje zapamćena.
-
Storytelling postaje sve važniji u području marketinga i komunikacija u borbi za svakog kupca, ali i za unaprjeđenje poslovnih rezultata. Kako ispričati dobru i autentičnu priču o brendu ili o organizaciji?
Za dobru i autentičnu priču svakako je potrebno dobro definirati arhetip brenda, ključne poruke, vrijednosti organizacije te naravno u fokus staviti potrebe i probleme klijenata, a kroz priču te potrebe riješiti. Da bi priča bila dobra, osoba se mora poistovjetiti s njom. Kad prepoznamo sebe, naš mozak pamti. Takve nas priče (u ovom slučaju kampanje) pogode i poželimo kupiti proizvod. Brend bi u pričama trebao pokazati klijentima kako će riješiti njihove probleme i frustracije, kako će im promijeniti život, kako će im uljepšati život i slično. Takva je priča autentična, a klijent s brendom ima povezanost kojoj često ostaje vjeran. Jedan dobar primjer iz svakodnevnog života je kava. Mnogi konzumiraju kavu jer su tako naučili od roditelja, ali sve nas je nekako uz kavu povezala priča – druženje s prijateljima, najdražima, mala pauza, čarobni napitak koji pomaže da se razbudimo… I tako je kava postala svakodnevni ritual, uz koju vežemo lijepe priče i uspomene, pa nam recimo na poslu daje dozu sreće, i malu pauzu samo za nas. Razmišljate li o tome da li ćete kupiti kavu? Ne, jednostavno je uvijek dio košarice. I eto jedne kratke priče. 🙂
-
U središtu interesa Vašeg nedavno obranjenog završnog rada između ostaloga obrađujete ulogu arhetipova. Što su arhetipovi te kako oni pomažu u izgradnji slike brenda?
Arhetip brenda je duboki, univerzalni simbolički model ili uzorak koji se koristi kako bi se predstavila određena osobina ili vrijednost brenda na način koji je lako razumljiv i pamtljiv ciljnoj publici. Arhetipovi brenda su inspirirani konceptom arhetipova u psihoanalitičkoj teoriji Carla Gustava Junga, koji su osnovni, univerzalni simbolički obrasci prisutni u kolektivnom nesvjesnom ljudske svijesti.
Kada se primijeni na brendiranje, koncept arhetipa brenda pomaže usmjeriti strategiju brendiranja, komunikaciju i stvaranje sadržaja. Svaki arhetip ima svoje karakteristične osobine, vrijednosti i način komunikacije koje se usklađuju s ciljevima i željama ciljne publike, a kroz te vrijednosti pričamo vlastite priče. Primjer poznat svima je svakako Apple, koji je stvorio snažnu i poznatu priču, i milijune vjernih korisnika diljem svijeta.
-
Koje su prednosti izgradnje mape korisničkog iskustva za organizacije?
Korištenje mape korisničkog iskustva može pomoći organizacijama da bolje razumiju svoje korisnike, identificiraju područja za optimizaciju te stvore fokusirane strategije usmjerene na poboljšanje ukupnog korisničkog iskustva, što naravno dovodi do boljih rezultata kapmanje.
Primjerice, dobro istraživanje ciljne skupine i dobro postavljena buyer persona već u startu mogu dati puno korisnih smjernica za dalje. Stvaranje kronološkog niza koraka koje korisnik prolazi kroz svoje putovanje odličan je temelj za mapu korisničkog skustva. Ovi koraci mogu uključivati svijest, istraživanje, probleme i prepreke, odabir, kupnju, upotrebu, kako se klijent ponaša nakon kupnje i sl. Ako želimo dobro razumjeti vlastitog kupca, moramo se staviti u njegovu kožu i situacije u kojima se nalazi. To nas kasnije dovodi do već spomenutih ispričanih priča koje imaju smisla.
-
Koja znanja i vještine stečene na studiju Marketinga i komunikacija na Poslovnom veleučilištu Zagreb primjenjujete u svakodnevnom poslovanju?
U svakodnevnom poslovanju koristim zaista puno toga što sam naučila na studiju. Iako volimo misliti da nam teorija ne treba, meni je studij pomogao da popunim rupe u znanjima i nadogradim sebe. Osobni rast i razvoj svakako su bili dio mog studija, jer sam izašla iz nekih zona komfora. Izdvojila bih strateško razmišljanje kao nešto što sam uz studij dodatno razvila. Razumijevanje strategija, analitičko razmišljanje i sposobnost planiranja dugoročnih ciljeva i akcija korisni su u svim industrijama i ulogama, posebno u marketingu. Također, studij nas uči timskom radu, kako pametno organizirati vrijeme, rješavanju raznih problema, komunikacijskim vještinama koje su za marketing prijeko potrebne, a jedan od većih izazova je bio upravljanje projektima koje smo radili timski. PVZG ima drugačiji pristup, profesori studentima donose mnogo primjera iz stvarnog života, tako je puno lakše savladati gradivo.
Koristim priliku da zahvalim svim profesorima na strpljenju i savjetima, i veselim se što ćemo se družiti i na Diplomskom.