SUBSPECIJALIZACIJAMarketing / produkcija
u gaming industriji

Detaljne informacije

SUBSPECIJALIZACIJAMarketing / produkcija
u gaming industriji

Detaljne informacije
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
https://pvzg.hr/wp-content/uploads/2022/07/float-red-35-wr2.png
https://pvzg.hr/wp-content/uploads/2022/07/float-indigo-35-w2w.png

Što sve obuhvaća gaming industrija i koji su trendovi u gaming industriji?

Gaming industrija obuhvaća sve kreativne i logične aspekte ljudskog mozga, od predivnih pejzaža i detaljnih likova do algoritamskih jednadžbi i umjetne inteligencije.

Gaming industrija nema, recimo to tako, klasične trendove. Definitivno se uzdižu nepoznati žanrovi ili igre koje jednako tako brzo i nestanu. Ali, čim se pojavi neka igra koja je slična nečemu što je provjereno (primjer PUBG i Fortnite), interes se vrati u cijeli dio te industrije, tako da trendovi ne funkcioniraju na klasičan način kao u ostalim industrijama. Prethodno napisano nam daje argument da našim studentima ponudimo produbljivanje znanja o gaming industriji kroz tzv. subspecijalizacije.

https://pvzg.hr/wp-content/uploads/2023/10/marketing-produkcija-gaming-01.jpg

Koji su razlozi za ponudu subspecijalizacije Marketing/produkcija u gaming industriji novoj generaciji studenata počevši od akademske godine 2023/2024?

Ekosustav gaming industrije u republici Hrvatskoj „procvao“ je tijekom perioda Covid pandemije, što je otvorilo mnoga vrata za Hrvatsku game development scenu.

Da bi ekosustav mogao biti kompletan, obrazovanje mora igrati veliku ulogu u industriji koja kolektivno donosi više od 250 milijardi dolara godišnje globalno. Upravo zato od akademske godine 2023/2024 počinjemo s izvođenjem subspecijalizacije Marketing u gaming industriji na prijediplomskom studiju marketinga i komunikacija odnosno Produkcija u gaming industriji na prijediplomskom studiju Menadžmenta i produkcije u kulturi, kako bi pridonijeli izgradnji tog ekosustava. Dugoročni cilj je ponuda i kompletnog studija vezanog uz game development s fokusom na marketinšku i produkcijsku stranu.

Što je to subspecijalizacija na PVZG-u?

Pojam subspecijalizacija na PVZGu označava, uz specijalizaciju znanstvenog područja i polja formalnog studiranja (ekonomija, marketing, komunikacije itd.), mogućnost dodatne tj. produbljene edukacije iz specifičnih niša marketinškog obrazovnog polja.

U našem slučaju, na prijediplomskoj razini studija to su subspecijalizacije iz: Marketinga/produkcije u gaming industriji i Menadžmenta u event industriji.

Kako? Praćenjem i polaganjem točno određenih kolegija (praktikuma + izbornih kolegija) koji zajedno čine jednu vertikalu subspecijalizacije. Primjerice, tijekom studiranja stručnog prijediplomskog studija marketinga i komunikacija, moguće je ostvariti cerfitikat subspecijalizacije iz jedne od spomenutih industrija (gaming ili event), a na studentu je odabir koju subspecijalizaciju želi.

Koja je razlika subspecijalizacije marketing videoigara u odnosu na produkciju videoigara?

Za što će se studenti PVZG-a odabirom ovih subspecijalizacija zapravo specijalizirati? Ili: koja je dodana vrijednost ovih subspecijalizacija?

Ove subspecijalizacije čini ukupno 8 kolegija od kojih su 5 zajedničkih za obje subspec. (marketing i produkcija), a 3 kolegija su vezana samo uz pojedinu subspecijalizaciju. Osim općenitih temelja marketinga i produkcije koji se mogu aplicirati na tržišta izvan gaming sfere, studenti će se moći specijalizirati u tim područjima specifično za game development, koji je kompletno drugačiji od ostalih tržišta. Neki elementi se, naravno, dijele, ali trenutno stanje je da je puno lakše iznijeti znanje IZ game developmenta nego U game development. Mi ponudom subspecijalizacija želimo smanjiti taj jaz.

Kao primjer, temeljem CGDA (CROATIAN GAME DEVELOPMENT ALLIANCE) 1.4% sveukupne radne snage je u marketingu, a za sve veće videoigre marketing je važniji od samog developmenta u očima investitora. Na primjeru Rockstarove mega uspješne igre GTA V, 115 milijuna dolara je potrošeno na development dok je 150 milijuna dolara potrošeno na marketing što je skoro 60% sveukupnog troška proizvodnje igre. Produkcija će biti uže povezana uz to kakav je sam proces proizvodnje videoigara od koncepta do samog plasmana, dok će marketing više biti fokusiran specifično na dio plasmana i najbolje prakse tijekom proizvodnje.

Na koji način se odabire i polaže subspecijalizacija na PVZGu?

Polaganje specifičnih kolegija (za svaku pojedinu subspecijalizaciju su navedeni točno određeni kolegiji) za dobivanje certifikata subspecijalizacije istovjetno je polaganju bilo kojeg drugog kolegija unutar studijskog programa.

Svi kolegiji vezani za pojedinu subspecijalizaciju su unutar izvedbenog plana nastave (bilo kao praktikumi, obvezni ili izborni kolegiji) i svi se mogu položiti unutar redovnog procesa studiranja. U tom smislu nema polaganja dodatnih kolegija, već samo odabiranja/polaganja onih kolegija koji čine pojedinu vertikalu subspecijalizacije (kao što je bilo pojašnjenjo u pitanju br. 3). Možemo to kolokvijalno nazvati studiranjem „2 u 1“. Uz formalnu diplomu, studentu se ostavlja mogućnost ostvarivanja dodatnog certifikata npr. Specijalist za marketing (ili produkciju) u gaming industriji ili Specijalist za menadžment u event industriji.

Marketing u gaming industriji

Popis kolegija za subspecijalizaciju Marketing u gaming industriji (obvezni za položiti ukoliko se želi ostvariti certifikat Specijalist za marketing u gaming industriji):

Osnove razvoja videoigara

Uvod u marketing videoigara

Community management

(s fokusom na gaming nišu)

Direktni promocijski kanali u gamingu

(tehnologija i teorija)

Kreativno pisanje

(s fokusom na gaming nišu)

Interaktivni mediji video igara

Interaktivni marketinški alati

Radionica: osnove video produkcije i editinga

Produkcija u gaming industriji

Popis kolegija za subspecijalizaciju Marketing u gaming industriji (obvezni za položiti ukoliko se želi ostvariti certifikat Specijalist za marketing u gaming industriji):

Osnove razvoja videoigara

Kreativno pisanje

(s fokusom na gaming nišu)

Interaktivni mediji video igara

Produkcija i menadžment razvoja video igara

Dizajn video igara

E-sport management

Interaktivni marketinški alati

Radionica: osnove video produkcije i editinga

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image