Image Alt

PVZG

Putovanje kroz dizajn korisničkog iskustva u agenciji Infinum

Na naše online predavanje iz kolegija Korisničko i potrošačko iskustvo, u petak 5. veljače 2021. godine, pridružila su nam se dva mlada stručnjaka, Ante Pelivan i Luka Reicher, koji su zaposleni u agenciji Infinum, sa sjedištem u Zagrebu. U uvodnome djelu rekli su nam nešto o sebi. Ante Pelivan je strateg za korisničko iskustvo te ujedno i psiholog, dok Luka Reicher radi u dizajnerskom timu kao dizajner i team leader.

 

Otkrili su nam da je Infinum osnovan prije petnaestak godina, ima tristo zaposlenika te da surađuju s velikim tvrtkama kod nas i u inozemstvu. Bave se izradom digitalnih proizvoda, dizajnom i razvojem lijepih web te mobilnih aplikacija. To podrazumijeva istraživanje korisničkog iskustva i otkrivanje poslovnih potreba, dizajn korisničkog iskustva (UX design), dizajn korisničkog sučelja (UI design), razvoj internetskih i mobilnih aplikacija, strojno učenje, usluge i infrastrukturu u „oblaku“ te analitiku podataka. Od mnoštva aplikacija koje su napravili, istaknuli su mobilnu aplikaciju A1 u kojoj korisnici imaju sve informacije o svojoj potrošnji Interneta, poruka i poziva te o svim pogodnostima koje im usluga nudi. Isto tako, napravili su platformu Underline koju koriste tisuće znanstvenika  za održavanje online konferencija, za koju su dobili hrvatsku nagradu i međunarodna priznanja. Osim toga, postoje još mnogi digitalni proizvodi koje su napravili, a koje možete pogledati na poveznici: https://infinum.com/work. Prikazali su nam kartu zemalja s kojima surađuju i gradova u kojima imaju urede. Dobitnici su niza nagrada za svoje projekte te za doprinos gospodarstvu i lokalnoj zajednici.

 

FAZE DIZAJNIRANJA KORISNIČKOG ISKUSTVA PROIZVODA

 

Naučili su nas o fazama koje se primjenjuju kod izrade aplikacija tj. proizvoda za svoje klijente. Dakle, postoje četiri osnovne faze za dizajniranje proizvoda, a to su: Discover (otkriti/istražiti), Ideate (zamisliti), Define (definirati) i Build (izgraditi). U prvoj istraživačkoj fazi (Discovery) postavlja se cilj, zajednička vizija i utvrđuju se očekivanja od proizvoda. Ta faza sadrži bazu znanja za radionicu putem koje se upoznaju s klijentima i njihovim željama i potrebama. Njeni sastavni elementi su: tržište (Market), korisnici (Users), dionici (Stakeholders) i točke dnevnog reda (Agenda). Pokazali su nam primjer navedene radionice koju su održali putem Zoom platforme sa sudjelovanjem suradnika iz različitih odjela tvrtke klijenta za kojeg je bilo potrebno kreirati proizvod. Uz pomoć radionice otkrili su sve segmente poslovanja klijenta kako bi im se olakšalo rješavanje problema korisnika. Suradnici klijenta i dizajneri Infinuma otkrili su probleme korisnika na temelju uzajamne komunikacije i istraživanja. Radionicu su provodili uz pomoć metode dizajn razmišljanja (design thinking) i njenih glavnih dijelova: User requirements (zahtjevi korisnika), Business requirements (poslovni zahtjevi), Technical requirements (tehnički zahtjevi) i Product roadmap (plan proizvoda).

 

Spoznaje korisnikovog konteksta saznaju kroz User Journey Mapping (mapu korisničkog putovanja) koja prikazuje misli, radnje, emocije i potrebe klijenata. Nakon spomenute metode analize, izrađuju se funkcionalnosti aplikacije, primjerice: korisnikov račun, dodavanje klijenata kao prijatelja, ažuriranje statusa, u prvoj fazi, zatim kreiranje albuma, označavanje ljudi i dodavanje videozapisa u drugoj fazi, te u trećoj izrada oglasa, segmentiranje korisnika, mjerenje interakcije.

 

KONCIPIRANJE KORISNIČKOG ISKUSTVA

 

Kao i za svaki novi proizvod ili projekt, tako i za stvaranje koncepta proizvoda najvažnija su ideja i zamišljanje prema kojima se stvara temelj korisničkog iskustva. Nakon izvršenja svih faza Discovery metode kreće se kroz drugu metodu: Ideate. U tijeku provedbe ideje, kako bi se izradio kvalitetan proizvod, potrebno je još jednom razmotriti sve navedene potrebe klijenta. Nakon što se prođu sve faze izrade, pred očima je i rezultat (konačan proizvod), no još nije vrijeme za potpunu sreću jer slijedi metoda ispitivanja upotrebljivosti (Usability testing). To služi kako bismo shvatili na koji način korisnici komuniciraju s proizvodom, snalaze li se dobro, te da li je doista proizvod ono što su zamišljali. Nakon upoznavanja s proizvodom, korisnici daju povratne informacije dizajnerima, o njihovom ukupnom dojmu, imaju li problema s upotrebljivošću te otkrivaju svoja iskustva.

 

Testiranje proizvoda na korisnicima i upoznavanje s različitim korisničkim iskustvima važno je kako bi se dalje mogle razvijati funkcionalnosti proizvoda te se kreće u faze Define (definirati aplikaciju, njene funkcionalnosti i specifikacije) i Build (izgraditi aplikaciju). U svim fazama stalna je komunikacija s klijentom. Nakon što je klijent izrazio svoje zadovoljstvo, proizvod se nastavlja u fazi oblikovanja sučelja kako bi dobio svoj konačan izgled. To su oni gumbići koje stišćemo na aplikacijama, to su one funkcije aplikacija koje koristimo i sam izgled aplikacije.

 

S obzirom na to da je riječ o korisničkom iskustvu, važno je istaknuti da je i naše iskustvo tijekom predavanja kojem su se pridružili naši gosti, Ante i Luka, bilo motivirajuće, zanimljivo i poučno te će nam pomoći u ostvarivanju naših budućih poslovnih ciljeva. Zahvalni smo im na angažmanu i iscrpnom pojašnjenju procesa dolaska do finalnih rješenja aplikacija, kojima se služimo svakodnevno, a sada smo saznali i kako nastaju.

 

Autorica: Paula Ivok

Poslovno veleučilište Zagreb
Specijalistički diplomski studij marketinga i komunikacija

Kolegij: Korisničko i potrošačko iskustvo (UX/CX)

predavačica: dr. sc. Korana Simonović, prof. sociologije