Image Alt

Ususret premijeri opere Lucia di Lammermoor

Ususret premijeri opere Lucia di Lammermoor

U iščekivanju skorašnje premijere opere Lucia di Lammermoor Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, u nedjeljno prijepodne, 9. veljače 2020., mnogobrojna publika dupkom je ispunila foaje kazališta u kojem se održao tradicionalni program Ususret premijeri. U edukativnom dijelu programa, govorili su osamdesetdevetogodišnji kazališni umjetnik internacionalne reputacije; redatelj, scenograf i kostimograf Pier Luigi Pizzi i ravnatelj Opere, talijanski dirigent Marcello Mottadelli.

Maestro Pizzi, koji je u dvadesetoj godini života prekinuo studij arhitekture i od tada se punih sedamdeset godina predano posvetio kazalištu, pojasnio je redateljske mogućnosti i postupke osuvremenjavanja (aktualizacije) opere, no naglasio je prije svega kako se moraju poštivati partitura i skladatelj opere, te kako se nerijetko događa da publika na sceni vidi ono što ne korespondira s libretom opere kojeg publika prati putem titlova.

Naglasio je kako se bezvremenskom odjećom, a ne kostimima, solista i zbora, vizualno evocira  bezvremensku univerzalnost tragičnosti sudbine (smrt majke, zavjera koju protiv nje kuje vlastiti brat poradi pribavljanja imetka) centralnog lika opere – Lucie.

Maestro Mottadelli, koji će ujedno i ravnati prvim trima izvedbama predstave (14., 15. i 17. veljače) okupljenoj publici ispričao je anegdotu vezano uz svjetsku praizvedbu Lucie di Lammermoor, davne, 1835. godine u napuljskom kazalištu San Carlo. Gaetano Donizetti, skladatelj ove opere, uvrstio je raritetan instrument, jedinstvenog zvuka “Glass Harmonicu” – staklenu harmoniku u scenu Lucijina ludila, no iz produkcijskih razloga; zbog rariteta instrumenta i skupoće istog, publika je mogla uživati u zvucima instrumenta isključivo na prvim izvedbama, nakon čega je isti zamijenjen (ekonomičnijom) flautom. Stoga je maestro Mottadelli, pozvao okupljenu publiku na prve izvedbe zagrebačke Lucie, koje će se izvoditi uz prisustvo solista na staklenoj harmonici.

Susret je moderirala urednica trećeg programa Hrvatskog radija, gospođa Zrinka Matić, koja je prigodnim muzikološkim i kontekstualnim pojašnjenjem najavila svaki od dijelova glazbenog programa u kojem su nastupili solisti Ivana Lazar, Davor Radić, Božo Župić i Florin Guzga uz klavirsku pratnju korepetitorice Helene Borović. Nedjeljni susret, kao i sve do sad održane probe od kraja siječnja, prevodio je, ujedno i asistent redatelja gospodina Pizzija, student 2. godine stručnog studija Menadžmenta i produkcije u kulturi A. Tony Jugo.

PVZG iskreno čestita našemu studentu na ovom iznimnom angažmanu i postignuću!