Studiranje uz posao: Sve tajne dobre organizacije

Ako marljivo kombiniraš obrazovanje i posao, znaš koliko je teško uskladiti dvije važne obaveze. Rješenje ipak postoji, a nalazi se u dobroj organizaciji. Kako se organizirati i posložiti prioritete, saznaj u nastavku!

Ako marljivo kombiniraš obrazovanje i posao, znaš koliko je teško uskladiti dvije važne obaveze. Rješenje ipak postoji, a nalazi se u dobroj organizaciji. Kako se organizirati i posložiti prioritete, saznaj u nastavku!

SVE SE MOŽE (KAD SE HOĆE)

Bez obzira na to je li riječ o studentskom ili pravom’ poslu, organizacija ponekad zna biti prava muka. Ipak, zapamti da ništa nije nemoguće i da velik broj studenata uspješno završava studij usput radeći.

Prvi korak je taj da prihvatiš kako ćeš ponekad imati nešto teža razdoblja. Pogotovo kada se nanižu ispitni rokovi, projekti i seminarski radovi – uz neodgodive rokove na poslu.

ODREDI I POSLOŽI PRIORITETE

Kada je riječ o postavljanju prioriteta, jedno je sigurno – fakultet ti treba biti na prvom mjestu. Naravno, to ne znači da se trebaš neodgovorno odnositi prema poslu, već pokušati uskladiti jedno s drugim. Primjerice, ako znaš da će ti u periodu ispitnih rokova biti povećan obujam posla, počni učiti dva tjedna ranije no obično.

S druge strane, ako radiš i studiraš jedno je sigurno – društveni život će ti patiti. Možda nećeš uvijek moći izaći van ili popiti kavu s ekipom, no to će trajati tek koju godinu.

UBACI SVOJE OBAVEZE U KALENDAR

Možda već imaš doktorat iz dobre organizacije i bez planera ne možeš živjeti. No, ako ti planiranje nije jača strana, pronađi alat za praćenje svakodnevnih zadataka po vlastitom ukusu. Bilo da si digitalni tip ili više cijeniš čari papira, sve obaveze drži na jednom mjestu.

Aplikacije kao Google Calendar i Tiny Calendar dostupne su na bilo kojem uređaju, bilo kada i bilo gdje. Zaboraviš li svoj planer kod kuće ili na poslu, nećeš se osjećati izgubljeno.

DRŽI SE PLANA

Vodi se pravilom: upisano u planer je uklesano u kamen. Kad osjetiš potrebu za odgađanjem obaveza, odbaci tu pomisao i slijepo se drži plana. Iako uživanje na suncu s frendovima zvuči primamljivo, sjeti se da ti dan, uz malo dobre volje (i organizacije) može biti puno produktivniji.

LISTOM DO SAVRŠENSTVA

Popisi obaveza osnova su svakog dobrog plana. Oni će ti pomoći da ostaneš u tijeku sa svojim svakodnevnim, tekućim obavezama. Svakog dana razmisli o zadacima koje trebaš odraditi i napravi dnevni popis. Kada nešto odradiš, jednostavno sa zadovoljstvom prekriži tu obavezu.

POSTAVI VLASTITE ROKOVE

Konkretni rokovi možda zvuče stresno, ali natjerat će te da odradiš sve zadatke na vrijeme. Na primjer, ako imaš zadaću koju moraš predati za tjedan dana, nemoj čekati zadnji tren. Zadaj si rok dva dana ranije. Sigurni smo da ćeš je napisati puno bolje, kvalitetnije i na miru.