„Od outsidera do insidera: transformacija PR perspektive“, održano korisno gostujuće predavanje Lucije Brkić u sklopu kolegija „Strategija upravljanja odnosima s javnošću“

Lucija Brkić, diplomirana magistrica komunikologije, jučer je održala inspirativno predavanje studentima druge godine stručnog diplomskog studija Marketing i komunikacije na Poslovnom veleučilištu Zagreb. 

Tam predavanja bila je:

„Od outsidera do insidera: transformacija PR perspektive“ 

Uvod u predavanje bilo je naizgled jednostavno pitanje za studente:

“Gdje bi odabrali raditi, u agenciji ili korporaciji i zašto?”

Igrom slučaja Lucija ima 12 godina radnog iskustva, od toga 6 u korporacijama, i 6 u agencijama. Istaknula je da su oba iskustva neprocjenjiva i svako radno iskustvo donosi svoje vrijednosti. 

Nakon uvodnog predstavljanja uslijedilo je malo teorije. Što rade agencije za odnose s javnošću, te koji su njihovi poslovi – jer mnogi misle da je to “samo pisanje tekstova”. Lucija je naglasila da upravo PR agencije provode svaki veći događaj, kao i krizno komuniciranje. Studentima je objasnila i što je pitch te na koji način korporacije biraju agencije.

„Stručnjak za odnose s javnošću je netko s kim bi rado popili kavu“, citiravši Skoku.

Zatim je uslijedila druga strana priče – rad u korporaciji kao stručnjak za odnose s javnošću. Iako je ovo sasvim drugi svijet sve se vrti oko komunikacije. U korporacijskom svijetu odjel komunikacija zadužen je i za internu i eksternu komunikaciju. Lucija je navela i različite primjere komuniciranja unutar korporacija, primjerice intranet. Naravno, u korporacijskom svijetu jako je bitno naglasiti promociju kulture kompanije i eksterno i interno. Prije pauze je uslijedila rasprava oko uvodnog pitanja za studente. Zanimljivo je da su svi studenti ostali pri prvotnom odgovoru. 

Lucija je mudro savjetovala studentima:

“Svaki posao je odluka za sebe, zapitajte se što želite? Svaka generalizacija je opasna, posebno kad je riječ o biranju posla.” 

U drugom dijelu predavanja Lucija je istaknula 2 važne kampanje na kojima je imala priliku raditi, prva je iz doba Covid krize iz T-coma pod nazivom “Generacije zajedno” gdje su studenti mogli vidjeti kako je jedna velika korporacija u domove za starije podijelila tablete kako bi štićenici domova mogli ostati povezani s najmilijima. 

Druga kampanja je “Bolji online” u sklopu koje A1 nastoji korisnicima naglasiti zašto je važno paziti na sigurnost na internetu, kako se odgovorno koristi tehnologija, što je Cyberbullying i što možemo poduzeti. Jedna od važnih poruka ove kampanje je i edukacija o korisnika o lažnim vijestima koji je danas online zaista mnogo.

Predavanje je završilo kratkim kvizom uz 3 blic pitanja, a studentima s najbržim prstom Lucija je podijelila i prigodne nagrade kao znak pažnje. 

Zahvaljujemo Luciji i predavaču Turkoviću na korisnom i inspirativnom predavanju koje je studentima bilo korisno za budućnost ali i za provedbu zadatka koji imaju u sklopu kolegija.

(Zagreb, 11. prosinca 2024.)