Piše: Ema Bajo
Moj Erasmus program je trajao 3 mjeseca, od razdoblja 25.9. do 25.12. Primljena sam na radno mjesto koje možda nije tipično za moju struku ali ispostavilo se kao pun pogodak.
RAD U HOSTELU I VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA
Naime, radila sam u hostelu na recepciji, mjesto Barcelona. Rečeno mi je da ću, između uobičajenih aktivnosti rada u hostelu, biti zadužena i za ažuriranje njihovih društvenih mreža i internetske stranice te pomagati promidžbi dobrog imidža i pozitivnog feedbacka hostela.
Kad sam došla prvi dan pomislila sam kako će ovo biti izazov, s obzirom da sam se fokusirala na svoj engleski jezik i pouzdala se u njega, ispostavilo se da je cijelo radno okruženje bilo isključivo na španjolskom jeziku kojeg ne znam. Prva prepreka je naišla i nisam znala kako se nositi sa činjenicom da moram obavljati rad na računalu i sudjelovati u marketingu hostela na jeziku kojeg ne govorim.
POTICAJNA RADNA OKOLINA
Međutim, radna okolina je bilo ono što me poticalo. Okruženje je bilo ponajprije dinamično i morala sam svake sekunde biti spremna snalaziti se i pronaći najbolji izlaz ili prikladno rješenje u situaciji. Šefica mi je zadavala zadatke da smišljam načine kako privući nove klijente, zadržati postojeće tj da šire pozitivni feedback i nositi se sa eventualnim nezadovoljstvom postojećih klijenata. Svaki dan sam pratila rad na internetu, čitajući recenzije, dolazeći u kontakt sa klijentima. Radila sam promidžbeni materijal i smišljala materijal koji ću dati klijentima jednom kad dođu u hostel. Materijal se sastojao od raznih letaka i prospekata informativnog karaktera o Barceloni te kupona sa popustima najvažnijih atrakcija u gradu.
KORISNO ISKUSTVO
Ovo iskustvo je bilo jako korisno za mene i preporučam ga svima. Naučila sam kako raditi u dinamičnom okruženju, snalaziti se u svakodnevnoj komunikaciji sa svakakvim profilima ljudi, iskoristiti svoja znanja iz marketinga i komunikacija i primijeniti ih u cilju boljeg poslovanja. Također, unaprijediti svoju poslovnu komunikaciju u smislu uvijek pozitivnog i smirenog komuniciranja sa klijentima bez obzira na ton klijenta. Razgovor uvijek mora biti profesionalan. Primjena socijalnih vještina na društvenim mrežama, komunikacija putem interneta, guerilla marketing, promidžba, promocija i razni drugi oblici marketinga koje sam koristila pomogli su mi steći samopouzdanje i sigurnost u moje znanje te pretvaranje teorije u praksu.
Ovo Erasmus iskustvo također mi je omogućilo da upoznam mnogo ljudi iz raznih dijelova svijeta, naučim druge jezike, radim u timu mladih i pozitivnih ljudi te poticajnoj atmosferi, putujem i uživam. Jako sam zahvalna na prilici koja mi se pružila.