Studenti 3. godine prijediplomskog studija MIK-a iz kolegija Influencer marketing uvježbavali su s našom prof. Pavković snimanje reels-a i fotografija za potrebe social media oglašavanja. Ispravno kadriranje elemenata na fotografiji, a s druge strane što privlačnije i prirodnije prikazan proizvod ili usluga ključan su element AIDA modela i najbrži put do potrošača.
Prof. Pavković smatra da je danas u 2024. godini velika ekspanzija influencera odnosno Influencer marketinga, no opstat će samo oni najuporniji i oni koji nam doista imaju što ponuditi. Analize Digital marketing instituta usmjerene k Influencer marketingu dovode do činjenice da danas 82% potrošača vjeruje mišljenjima koje vide na društvenim mrežama, te mišljenjima koje dijele njihovi prijatelji, obitelj i influenceri. Upravo njihove komentare i preporuke koriste za donošenje odluka o kupnji.
Tko su zapravo influenceri?
Gledano sa strane marketing struke, influencer je osoba koja promovira proizvode ili usluge nekog branda ili tvrtke putem različitih digitalnih, komunikacijskih kanala kao što su: Facebook, Instagram, Tik-Tok, You Tube kanal itd. Dakle, influencer je osoba koja primarno promovira brandove, a sekundarno svoj stav, unatoč činjenici da je upravo svojim stavom izgradila zajednicu istomišljenika.
Influenceri su postali sastavni dio naše zajednice, imaju sva obilježja generacije kojoj se obraćaju i govore istim jezikom svoje zajednice što je ključno. Doimaju se poput najbližeg prijatelja čiji ćemo savjet rado poslušati, no vratimo se na marketing definiciju influencera koja nas upućuje da se radi o osobi koja primarno promovira brand, a krajnji cilj svake promocije je ipak prodaja, odnosno „kupnja“ onoga što promoviramo.
Mnogi danas govore i o fenomenu influencera, no influenceri i kroz teoriju marketinga nalaze svoje uporište u Opinion leadersima, odnosno vođama mišljenja. Mi kao pojedinci, a i društvo podložni smo mišljenju i utjecaju uglednih ljudi. Vođe mišljenja svojim stavovima utječu i na naš izbor. Danas najsuvremenije tvrtke često koriste „Vođe mišljenja“ tj. influencere u svojim oglašivačkim kampanjama. Nekadašnji glamurozni nositelji kampanja poput Julie Roberts za Lancome ili George Clooney-a za Nespresso postali su nam nedostižni, ali se vrlo lako identificiramo s vođama naših zajednica i njihovim stavovima. To su upravo influenceri.
Većina proizvoda ili usluga na tržištu je usmjerena k generaciji Z, smatramo ih glavnim potrošačima današnjice, pa tako i najveći broj influencera upravo dolazi iz te generacije, a mislim da ih kao marketing stručnjaci trebamo čuti.
Biti influencer danas je zanimanje iza kojeg stoji stručnost, upornost i trud, te influencer marketing strategija sa svim svojim slojevitostima od Buyer persone (našeg idealnog potrošača kojem se obraćamo), prilagođen stil ponašanja, komunikacije itd. Predviđa se da će do konca 2024. godine veličina globalne industrije Influencer marketinga dosegnuti oko 24 milijarde dolara što je porast više od 300 posto u odnosu na 2019. godinu.