Sva lica kreativne Jelene
-
Tema Vašeg diplomskog rada je bila generacija Z kojoj i sami pripadate, te odnos brendova prema njenim pripadnicima. Kakve su Vaše kupovne navike? Koliko vremena dnevno provodite na društvenim mrežama? Kupujete li online?
Kao pripadnica Generacije Z koja se profesionalno bavi vođenjem društvenih mreža, mnogo vremena svakodnevno provodim na raznim platformama. Rado pratim razne trendove koji se na društveni mrežama brzo izmjenjuju, pa mi kreiranje videozapisa, fotografiranje i dijeljenje sadržaja idu od ruke. Mnogi svjetski, pa i domaći brendovi već godinama su prisutni na društvenim mreža i razvijaju svoje poslovne strategije prilagođeno njihovim ciljanim skupinama.
Instagram je postao mjesto promocije mnogih marki pa vrlo često posegnem za nekim proizvodom i odlučim se za kupnju preko interneta. Mnogo je lakše, impulzivnije i zabavnije kupovati iz udobnosti svojeg doma. Moje kupovine prolaze kroz čitav proces. Ponekad je dovoljno da vidim neki proizvod u prodavaonici, ali uglavnom proizvod ili usluga pronađu mene i to na društvenim mrežama. Zatim kreće istraživanje po internetu, pregled recenzija i tek onda pada odluka o kupnji. Jako mi je bitno da proizvod istovremeno bude funkcionalan, kvalitetan i smisleno dizajniran.
-
Kroz čitav studij ste radili kao studentica. Već neko vrijeme ste zaposleni u multinacionalnoj kompaniji Philips. Radite li na poslovima marketinga?
Tako je, radim u struci, no mnogo se trebalo naučiti do pozicije asistenta digitalnog marketinga. Trenutno provodim i druge marketinške aktivnosti za kategoriju automatskih aparata za kavu tvrtke Philips. Sve je započelo još na prvoj godini fakulteta kada sam radila kao promotorica raznih proizvoda, to je bilo moje prvo iskustvo uz učenje o proizvodima, promociji te prodaji na licu mjesta. Možda tada nisam ni bila svjesna kako, obavljajući male studentske poslove, mogu puno naučiti. Kroz cijelo razdoblje studiranja radila sam i sezonske poslove koji su me naučili odgovornosti i timskom radu. Na višim godinama fakulteta slijedili su sve ozbiljniji poslovi u marketingu. Radila sam tako u digitalnoj marketinškoj agenciji Kontra na poziciji Community manager, i tamo sam mnogo naučila. Moji zadaci su se uglavnom svodili na danonoćnu brigu za društvene mreže klijenata pa sam tako pobliže upoznala neke svjetske brendove kao što su Xiaomi, Jameson, Tognana, Kärcher i drugi. Agencijski posao je jako zahtjevan, ali isto tako nudi mnoga praktična znanja iz struke i uvodi vas u marketinški svijet. Poslije je slijedio posao drugoj marketinškoj agenciji, Futura, no tu sam se zadržala kratko jer me put odveo u Philips, na poziciju asistenta digitalnog marketinga. Tu sam već preko godinu dana i s trenutne pozicije mogu reći kako su mi znanja koja sam ponijela s fakulteta i praksa koju sam stekla vremenom pomogli da pronađem svoje mjesto u marketinškom svijetu. Veliku zahvalnost pripisujem i svojoj kreativnosti koja me uvijek gura u pomicanju granica i istraživanju nepoznatog. Tako valjda najbolje učimo. Sada je iza mene već nekoliko uspješnih kampanja, evenata, grafičkih rješenja i projekata. Najviše me veseli kada pripremamo kampanje jer tada kreće brainstorming, pa tu ispucam svoju kreativu. Vrhunac sreće je kad tim prihvati moju ideju.
-
Inače ste rodom s mora, točnije s otoka Paga. Nedostaje li Vam rodno mjesto? Imate li namjeru vratiti se na more i kakvi su izgledi da dobijete posao u svojoj struci?
Moj otok Pag ponosno nosim svugdje sa sobom, no moja ambicija i želja za učenjem su me zadržali u Zagrebu. Trenutno je to moja stalna lokacija, evo uskoro će biti sedam godina od kako sam došla u Zagreb. Godine su proletjele, a ovaj grad mi je donio mnogo više od samog studiranja i vjerujem da mi sprema još puno lijepih prilika. Život na otoku Pagu je u većem dijelu godine buran, ali doslovno. Zahtjeva puno odricanja a pogotovo u sezoni ljetovanja, ali baš zato nudi razne prilike u turizmu. Trenutno je moj plan ostanak u Zagrebu jer me moji kolege iz Philips-a trebaju. Osim marketinške pozicije u Philipsu vodim obiteljske apartmane na Pagu, a poslovno iskustvo mi je pomoglo u brendiranju, vođenju internetske stranice i profila na društvenim mrežama. Najviše volim kada se sretni gosti vraćaju iz godine u godinu, neki nam se vraćaju već preko 20 godina. Mogu reći da sam specifična znanja o vođenju apartmana učila od malih nogu, u krugu obitelji.
Smatram da je danas prilično lako pronaći posao u marketinškoj struci jer marketing nudi puno poslovnih mogućnosti. Ključno je znati što želite i koje talente posjedujete, kako bi ih kroz praksu izbrusili. Ja sam se pronašla u digitalnom marketingu koji je jako uzbudljiv a pruža i mogućnost rada izvan ureda, što nama Dalmatincima odgovara, pogotovo jer u ljetnim mjesecima češće pobjegnemo doma.
-
Prošli ste i prijediplomski i diplomski studij na Poslovnom veleučilištu Zagreb, kakve ste uspomene ponijeli i koliko Vas je faks pripremio za izazove na poslu?
Kada sam upisala PVZG želja mi je bila naučiti sve o marketingu i općenito o poslovanju jer jednog dana želim otvoriti svoju agenciju i spojiti svoje dvije ljubavi – prema grafičkom dizajnu i prema marketingu. Kada sam izašla iz srednje umjetničke škole zato sam se fokusirala na područje poslovne ekonomije i odluka je pala da upišem studij marketinga i komunikacija. Studiranje je bilo lijepo iskustvo kojeg se vrlo rado sjetim. Na prvoj godini preddiplomskog studija postala sam članica naše interne marketinške agencije, tada pod imenom Promotion 307 i pod vodstvom profesora Luburića. Radili smo razne projekte, od onih ozbiljnih do onih malo manje ozbiljnih, a najljepše uspomene imam na naše sastanke srijedom i organiziranje evenata za cijeli fakultet. Puno smo i putovali tijekom studija, od Amsterdama do Pariza. Posebno smo iščekivali Dane komunikacija u Rovinju, a najdraža uspomena mi je bila ljetna škola, međutim ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez super kolega i posvećenih profesora. Dobila sam i Dekanovu nagradu koja je bila nagrada za sve godine koje sam posvetila fakultetu.
Za naš kreativni odjel Promotion 307 i za Poslovno veleučilište Zagreb vodila sam društvene mreže i brinula o objavama sve do kraja diplomskog studija. Volim reći od milja da je to moja beba, jer sam društvene mreže fakulteta s ponosnom vodila od samog otvaranja profila, a to je ujedno bio i dio praktičnog zadatka u našoj internoj marketinškoj agenciji. Bila sam uključena u razne aktivnosti što mi je bio dodatan plus za stjecanje iskustva. U okviru studijskog programa marketinga i komunikacija najdraži kolegiji su mi bili oni vezani za kreativno razmišljanje, dizajn i inovacije, većina njih kod dr. sc. Sanje Rocco, profesorice koja potiče kreativnost kod svojih studenata, a mogu s ponosom reći moje dvostruke mentorice i meni jako bitne osobe kroz cijeli studij. Posebna čast mi je bila što sam na njenom kolegiju Upravljanja dizajnom i inovacijama volontirala kao demonstratorica. To mi je bilo neprocjenjivo iskustvo jer sam imala mogućnost iskušati se u ulozi asistenta na vježbama te prenijeti znanje i iskustvo koje sam stekla u stvarnim poslovnim situacijama.
Na PVZG-u sam stekla i prijatelje s kojima sam se nastavila družiti i nakon završetka fakulteta, a dokazali smo se i kad smo 2021. godine s timskim radom pod mentorstvom prof. Rocco na temu održive mode sudjelovali na izložbi Zagreb Design Week. Od prve godine prijediplomskom do posljednjih predavanja na diplomskom studiju fakultet mi je nudio jako puno mogućnosti. Preporučam novim kolegicama i kolegama da iskoriste mogućnost odlaska na Erasmus razmjenu studenata, da se ne boje iskoristiti sve mogućnosti koje fakultet nudi jer svako iskustvo tijekom studiranja će otvoriti neka nova vrata na tržištu rada. Na PVZG-u imate priliku slušati stručnjake iz prakse i raditi na pravim slučajevima a vjerujte, to će vam jako pomoći, kako prilikom traženja studentskih poslova, tako i kasnije u traženju ozbiljnijih poslovnih prilika za život.