Kao studentica marketinga na Poslovnom veleučilištu Zagreb (PVZG), imala sam čast predstavljati svoj fakultet na ovogodišnjim Danima komunikacija, održanim od 15. do 18. svibnja 2025. u Rovinju. Ova prilika omogućila mi je ne samo da proširim svoje znanje, već i da ga povežem s temom svog završnog rada, utjecajem umjetne inteligencije (AI) na digitalni marketing.
Inspirativni govornici iz cijelog svijeta
Cijela konferencija bila je bogata izlaganjima stručnjaka koji dolaze iz raznih dijelova svijeta, svaki sa svojim jedinstvenim iskustvom i pogledom na industriju. Imena poput Johana Ronnestama, čije riječi su odjeknule među publikom:
“If anyone can create anything… who will win?”
Te riječi potaknule su me na duboko razmišljanje o budućnosti kreativne industrije u AI eri.
Također, predsjednik RH, Zoran Milanović, prisustvovao je festivalu i u svom govoru naglasio važnost proaktivnog razvoja Hrvatske:
“Hrvatska raste, ali se ne razvija. Tu je razlika. Trebamo se pokrenuti.”
Bilo je to snažno podsjećanje da uz sve tehnologije i trendove, ne smijemo zaboraviti ni društvenu odgovornost, ni lokalni kontekst.
Umjetna inteligencija u fokusu
Ovogodišnji Dani komunikacija okupili su više od 180 govornika na pet festivalskih pozornica, s 75 programskih segmenata koji su pokrivali teme od etike i regulacije sve do kreativnih strategija u marketingu. Poseban naglasak stavljen je na AI i njegovu sveprisutnu ulogu u transformaciji industrije.
Jedno od najzapaženijih predavanja bilo je ono pod nazivom “When AI meets business: Who’s creative, who’s precise, and who’s just loud?” koje je istraživalo kako AI mijenja pravila poslovanja, brendiranja i funkcioniranja društva.
Panel “AI, IT & Advertising’s Relationship Status? It’s Complicated.” dodatno je produbio raspravu o kompleksnom odnosu između AI, informacijske tehnologije i oglašavanja.
Kreativne kampanje koje pomiču granice
Kao studentici marketinga, posebno mi je bilo inspirativno slušati o globalno uspješnim kampanjama koje su obilježile proteklih nekoliko godina i ostavile trag u industriji. Jedna od njih bila je legendarna kampanja Burger Kinga – „Moldy Whopper” (truljenje Whoppera), koja je pokazala nevjerojatnu hrabrost brenda da istupi izvan okvira uobičajenog oglašavanja.
U kampanji je prikazano kako se njihov burger prirodno kvari kroz 34 dana, s porukom da Burger King izbacuje konzervanse iz svojih proizvoda. Iako na prvu vizualno šokantna, ova kampanja savršeno je dočarala poruku o autentičnosti, zdravijoj ponudi i transparentnosti. Kroz predavanje i analizu ove kampanje naučila sam da istinski utjecaj u marketingu ne dolazi iz lijepih riječi i savršenih vizuala – već iz istine i hrabrosti da se priča ispriča drugačije. Kampanja je osvojila brojne prestižne nagrade i primjer je kako su kreativnost i društvena relevantnost danas neraskidivo povezane – poruka bez smisla više ne prolazi.
Sofia the Robot: dijalog budućnosti
Jedan od najfascinantnijih trenutaka konferencije bila je i interakcija sa Sofijom, humanoidnim robotom razvijenim od strane Hanson Robotics. Gledati robota kako vodi razgovor pred punom dvoranom; inteligentno, duhovito i emocionalno nijansirano – bilo je gotovo nadrealno.
Sofijine riječi koje sam zabilježila ostale su mi urezane u pamćenje:
“You humans bring wild creativity and glorious chaos. And robots bring the analytical mind. Together, we can be truly harmonious.”
Taj citat duboko je povezan s mojim završnim radom na PVZG-u o utjecaju umjetne inteligencije na digitalni marketing.
U toj rečenici nalazi se cijela filozofija buduće suradnje čovjeka i stroja – ne kao zamjene, već kao partnerstva. To je upravo ono što želim istraživati i dalje u svojoj karijeri – kako koristiti AI kao alat koji proširuje ljudsku kreativnost, umjesto da je guši.
Inspirativan susret s Amber Case
Jedan od najneočekivanijih, ali i najinspirativnijih trenutaka konferencije dogodio se potpuno spontano – za doručkom zadnjeg dana. Kako sam tog dana stigla ranije u hotel Lone, odlučila sam si, unatoč studentskom budžetu, priuštiti buffet doručak u hotelu. Ispostavilo se da je tih 29 eura bila jedna od najboljih investicija u mom životu – ne zbog hrane, već zbog razgovora koji se ondje dogodio.
Za susjednim stolom primijetila sam Amber Case, poznatu cyborg antropologinju i istraživačicu kibernetike, čije me predavanje dan ranije oduševilo. Dan prije, na svojem predavanju, govorila je o konceptu „calm technology“; tehnologiji koja služi čovjeku, a ne remeti njegov unutarnji mir. Njezin pristup inovacijama, humanosti i budućnosti ostavio je na mene snažan dojam.
Skupila sam hrabrost i prišla joj, zahvalila joj na inspirativnom predavanju i pohvalila jednu od njezinih misli koju sam zapisala:
“Peace doesn’t come from emptiness like minimalism – it comes from richness.”
To je bio početak razgovora koji se razvio u sat i pol dug, duboko ljudski i misaono bogat dijalog. Amber me pozvala da joj se pridružim za stolom, a vrlo brzo dotaknule smo se tema poput empatije u tehnologiji, odgovornosti inovatora i budućnosti međuljudskih odnosa u svijetu koji postaje sve više digitalan.
Kao studentici koja proučava povezanost umjetne inteligencije i marketinga, susret s osobom koja promišlja tehnologiju iz humanističke perspektive bio je doslovno kao svjetionik, potvrda da ono čime se bavim ima duboki smisao i budućnost.
Amber nije bila samo briljantna govornica, već i izuzetno topla, znatiželjna i otvorena osoba. Bila je iskreno zainteresirana za moja razmišljanja o društvu, tržištu i mladima, a u jednom trenutku me čak i zamolila da nas fotografiram kako bi imala uspomenu na naš „mini filozofski doručak“.
U trenutku kad se često čini da se svijet znanosti, tehnologije i marketinga sve više udaljava od ljudskosti, ovakvi trenuci podsjećaju da se prava vrijednost nalazi upravo u povezanosti i među ljudima i među idejama. Taj susret s Amber za mene nije bio samo zanimljiv; bio je oblik prepoznavanja i podrške, koji mi je dao dodatni vjetar u leđa da nastavim svojim putem.
Povezivanje teorije i prakse
Sudjelovanje na Danima komunikacija omogućilo mi je da teorijsko znanje stečeno na PVZG-u povežem s praktičnim uvidima iz industrije. Predavanja su obuhvaćala teme koje su direktno povezane s mojim završnim radom, pružajući mi dublje razumijevanje i nove perspektive. Dani komunikacija 2025. bili su neprocjenjivo iskustvo koje je obogatilo moje akademsko i profesionalno putovanje!