Zaposleni ste u međunarodnoj organizaciji EY Hrvatska u odjelu komunikacija i marketinga, no prošli ste mnoge odjele do ove pozicije. Možete li nam opisati kako izgleda Vaš prosječan radni dan?
U EY-u sam počela raditi još kao studentica u administraciji, a kasnije sam dobila priliku da se razvijam u svom području interesa te sam se pridružila timu marketinga i komunikacija. Od nedavno sam zaposlena kao asistentica u istom timu te sam odgovorna za provedbu različitih marketinških i komunikacijskih aktivnosti. Okruženje u EY-u je općenito vrlo dinamično, a aktivnosti i projekti koje provodimo su zanimljivi tako da nijedan dan nije dosadan i isti. Od upravljanja društvenim mrežama, izrade raznih materijala, do interne komunikacije i event managementa, a kako to biva u marketingu, ima i puno brainstorminga, kreativnosti i dobar timski rad je od iznimne važnosti.
Ulaganje u profesionalni rast i razvoj jedno je obilježja organizacije u kojoj radite o čemu svjedoči više od 15 000 sati edukacija u godini dana. Kako zaposlenici ocjenjuju mogućnosti koje im se pružaju?
U EY-u se puno pažnje pridaje profesionalnom razvoju i kontinuiranoj edukaciji te na raspolaganju imamo više od 250 edukacija koje se tiču profesionalnog, ali i osobnog razvoja. Kolege tu mogućnost svakako koriste što potvrđuje upravo podatak da smo samo u našem hrvatskom uredu u godini dana uložili preko 15.000 sati na edukacije. Osobno sam prošla već nekoliko edukacija kojima sam proširila svoje kompetencije i koji su mi pomogli u svakodnevnom radu. Također, imamo mogućnost besplatnog pohađanja međunarodnih studijskih programa u suradnji s prestižnom poslovnom školom Hult International School. To su EY Tech MBA, EY Master’s in Sustainability i EY Master’sin Business Analytics. Programi su dostupni svima bez obzira na rang te su potpuno besplatni.
Uže područje Vašeg poslovanja vezano je uz digitalni marketing koji danas predstavlja neizostavan dio pozicioniranja tvrtki na zahtjevnom tržištu. Koliko se prema Vašem mišljenju promijenila svijest hrvatskih tvrtki, posebice malih i srednjih poduzeća, o važnosti ulaganja u digitalni marketing?
Digitalni marketing nudi širok spektar mogućnosti za promociju proizvoda i usluga – društvene mreže, e-mail marketing, SEO, oglašavanje, i tvrtke su danas toga svakako svjesnije. Navike potrošača se mijenjaju i sve više se prebacujemo na online platforme, što je još intenzivnije od vremena pandemije, tako da je digitalni marketing važniji nego ikad kako bi mnoge tvrtke ostale konkurentne i privukle nove klijente. Uz mogućnost jasnog definiranja ciljane publike, bolje mjerljivosti rezultata, do mogućnosti prilagođavanja kampanja i bolje interakcije s klijentima u stvarnom vremenu, digitalni marketing je najbolji resurs za izgradnju branda i povećanje prodaje.
U središtu interesa Vašeg diplomskog rada je društvena mreža TikTok i njezin utjecaj na mlade. O TikTokuse vrlo često govori ponajviše u kontekstu opasnih izazova kojima mladi pribjegavaju, no kao i svaka društvena mreža do sada izaziva oprečne reakcije – od zagovornika do onih koji bi ga zabranili. Kako pronaći pravu mjeru u upotrebi digitalnih medija i digitalnih tehnologija? Koju ulogu u tom procesu ima obitelj i škola?
S obzirom na kompleksnost modernog digitalnog okruženja, pronalaženje prave mjere u upotrebi digitalnih medija općenito je od izuzetne važnosti. Za izgradnju sigurnog i odgovornog digitalnog okruženja smatram da je najvažnija suradnja obitelji i škola, ali i tehnoloških kompanija i društvenih institucija. Osvješćivanje roditelja i edukacija nastavnika o digitalnom svijetu pomaže im prenijeti relevantno znanje mladima. Također, tehnološke kompanije mogu igrati ulogu u postavljanju sigurnosnih mehanizama i regulacija kako bi se smanjila izloženost potencijalnim rizicima. U konačnici, pravilna upotreba digitalnih medija temelji se na kontinuiranom edukativnom pristupu. Obitelji i škole zajedno s relevantnim dionicima trebaju zajedno raditi na stvaranju svijesti, razvoju kritičkog razmišljanja i promicanju odgovornog ponašanja mladih na digitalnim platformama.
Koja znanja i vještine stečene na studiju Marketinga i komunikacija Poslovnog veleučilišta Zagreb primjenjujete u svakodnevnom poslovanju?
Zahvaljujući studiju Marketinga i komunikacija na Poslovnom veleučilištu Zagreb, stekla sam važna teorijska znanja i vještine koja koristim u svakodnevnom radu. Od osnovnog razumijevanja marketinga, do razvoja analitičkih vještina koje su od iznimne važnosti u marketinškoj industriji, posebno u digitalnom segmentu. Još tijekom studija sam imala priliku raditi praktične projekte u sklopu više kolegija koji su mi dali odličan uvid u stvarno stanje. Bilo je tu analiza podataka, istraživanja tržišta te praćenja uspješnosti kampanja što mi je svakako dalo veliki doprinos u boljem razumijevanju, a danas i radu. Studij i kurikulum prate trendove i marketinško okruženje koje se kontinuirano mijenja tako da preporučam ovaj studij svima koje zanima marketing i komunikacije.