LICE USPJEHA: Ivana Mijić

Zaposleni ste na rukovodećoj poziciji tvrtke Go Global Travel Ltd. Koje su prednosti rada u međunarodnoj kompaniji?

Rad u međunarodnoj kompaniji omogućio mi je da steknem iskustvo u radu sa ljudima iz različitih dijelova svijeta te upoznam njihovu kulturu. Navedeno iskustvo pomoglo mi je u profesionalnom rastu i razumijevanju globalnog tržišta te razvoju međukulturalnih i komunikacijskih vještina. Također bih izdvojila mogućnost napredovanja, networking kao i putovanja na različite destinacije koje inače možda ne bih imala priliku posjetiti.

Turistički sektor dobro opravlja se od krize uzrokovane pandemijom, pokazuju to i brojke vezano za putovanja pri čemu najveći skok bilježi zračni promet. Istodobno, rastuća inflacija snažno utječe na cijene turističkih usluga kojih se mnogi i dalje ne odriču. Kako to komentirate?

Usprkos ekonomskim izazovima i dalje postoji snažna želja ljudi za putovanjima, pogotovo nakon izolacije i restrikcija radi pandemije. Činjenica da mnogi ljudi i dalje putuju i žele putovati usprkos rastućoj inflaciji ukazuje na to da putovanja zadržavaju svoju privlačnost i da su ljudi spremni plaćati više za iskustvo putovanja. Svijet je bio “zatvoren” gotovo dvije godine i ljudi su željni nadoknaditi izgubljeno što pokazuju i brojke, naime poslovanje u 2023. godini u našem slučaju nadmašilo je i rekordnu 2019. godinu.

U središtu interesa Vašeg završnog rada je primjena umjetne inteligencije u marketingu. Odakle interes za spomenutu temu? Imate li iskustva s primjenom umjetne inteligencije u Vašem poslovnom okruženju i možete li nam otkriti neka od njih?

Živimo u doba digitalne ere u kojoj je umjetna inteligencija od iznimne važnosti. Primjećujemo li ju ili ne, ona je već sada dio naših svakodnevnih života u mnogim sferama. Promjene se dešavaju iznimno brzo te AI preuzima sve značajniju ulogu kako u poslovnom svijetu tako i u privatnom životu svih nas. Gdje nas sve to vodi u bližoj, ali i daljoj budućnosti je ono što me najviše zaintrigiralo. Primjena umjetne inteligencije u mom poslovnom okruženju može uvelike poboljšati personalizirano korisničko iskustvo, automatizaciju korisničke podrške, prediktivnu analitiku, optimizaciju cijena, analizu konkurencije, itd. Mogućnosti su nebrojene i kompanije koje su u mogućnosti, kako bi držali korak sa konkurencijom, moraju već sada razmišljati o implementaciji AI-a u svoje poslovanje.

Pojam koji je obilježio godinu u kontekstu najvećeg broja spominjanja zasigurno je Chat GPT čije su mogućnosti upotrebe već raznolike, a broj znatiželjnih korisnika kontinuirano raste. Kako Vi gledate na Chat GPT u marketingu – kao na snagu ili na prijetnju?

Za sada ga gledam kao snagu, međutim još nam ostaje za vidjeti do koje mjere će ChatGPT biti usavršen što dovodi do drugih pitanja, kao što je ukidanje nekih radnih mjesta u marketingu. On već sada omogućuje veću produktivnost marketinških stručnjaka te znatnu uštedu vremena. Neosporno je da je ChatGPT veliki iskorak na polju chatbotova te zasigurno možemo očekivati kontinuirane poboljšane verzije istog te nastavak mijenjanja marketinga kao takvog.

Koja znanja i vještine stečene na studiju Marketinga i komunikacija Poslovnog veleučilišta Zagreb primjenjujete u svakodnevnom poslovanju?

Izdvojila bih usavršavanje komunikacijskih vještina koje su u mom poslu prijeko potrebne, kao i izlazak iz zone komfora u vidu javnog nastupa i prezentacija, efikasna organizacija vremena, timski rad i planiranje.